Дата и час: Чет Яну 24, 2019 4:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 1 [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Победа за България! Съдът реши, че ромските стипендии дискри
МнениеПубликувано на: Нед Дек 16, 2018 2:16 pm 
Аватар
Ecchi Warrior

Регистриран на: Пон Яну 08, 2007 5:24 pm
Мнения: 18713
Местоположение: Tōkyō

Победа за България! Съдът реши, че ромските стипендии дискриминират всички останали българчета
Назад


Двегодишната борба на Цвета Кирилова и „Сдружение Азбукари“ се увенча с успех. Съдебното решение предполага преразглеждане на всички проекти, засягащи само ромчетата.

С решение от 10 декември 2018 г. Административен съд – София отмени решението на Комисията за защита от дискриминация (КЗД) от 18 юли 2018 г., според което определянето на стипендии за ученици само от ромския етнос не дискриминира останалите деца в България. Съдът върна за преразглеждане решението в КЗД и постанови КЗД да заплати на жалбоподателя „Сдружение Азбукари“ всички разноски по делото в размер на 550 лв. Решението е в резултат на жалбата на Цвета Кирилова, председател на „Сдружение Азбукари“, в която тя подробно се обоснова защо подобни стипендии са дискриминационни спрямо всички останали деца в България. (Подробния текст на съдебното решение може да видите ТУК!)

Проектът на Министерството на образованието, съвместно с частен ромски фонд от 2016 г. предвиждаше да се раздадат 1200 стипендии на стойност 561 400 евро (или по 60 лева на месец) на 700 ромчета, като условието беше да имат успех най-малко 3, 50. МОН обоснова решението си, че така ромските деца ще бъдат стимулирани да не напуснат системата на образованието.

В края на октомври 2016 г. родители от Добрич заявиха, че ще се събират всеки ден от 18 часа, в продължение на 10 дни, пред общината. Протестът се организираше в социалните мрежи и беше насочен против идеята да се дават стипендии от 30 евро месечно на ромските ученици. Родителите изпратиха декларация до 10 институции – Народното събрание, Президента, Премиера, министерствата на труда, финансите, образованието и вътрешните работи, до Омбудсмана, Агенцията за закрила на детето и Комисията за защита от дискриминация. Искането им беше българските деца да не бъдат дискриминирани. „Щом ще има стипендии, нека те да бъдат за всички, с еднакви критерии, и българчетата също да имат възможност да кандидатстват за тях“, настояха майките.

„Сдружение Азбукари“ прие като своя каузата на родителите от Добрич, като с нея се ангажира лично Цвета Кирилова, председател на неправителствената организация. „Чисто интуитивно хиляди родители и учители от цялата страна реагираха негативно на това решение – спомня си Цвета Кирилова. – Основните аргументи акцентираха върху дискриминацията и деленето на учениците на видове – привилегировани и непривилегировани, ромчета и неромчета, цигани и българи, а също и върху обвързването на стипендията с подчертано слаб успех. Реших да развия тази интуиция на базата на нормативни актове и разбирания за справедливост и ценности – установени от европейската мисъл.“

С решението си да застане зад каузата Цвета Кирилова се изправи в открита борба с тогавашния образователен министър Меглена Кунева, която в отговор на протестите на всички българи заяви: „Не виждам дискриминация. Кандидатстващите за тази стипендия са деца от гимназиален етап, които са се борили да изградят харАктер, борили са се с бедност, социален натиск и заплахи“. Меглена Кунева посочи, че средствата, които идват от бюджета на българската държава за стипендиите на учениците са 40% от общата сума, че те са съвместна инициатива на Министерството на образованието и науката и ромския образователен форум. Участието на нашата държава е 40%.

„На 27 октомври 2016 г. МОН съобщи, че парите от бюджета няма да се дават на ромчетата, а на учителите, опитвайки се типично предизборно да потули скандала. Предвидено е другата част от парите да се даде на така наречените „ментори“/“тютори“, които да се занимават с децата в извънкласно време, тоест тези пари от държавния бюджет отново отиват само за ромските деца!“, опонира Цвета Кирилова.

В отговор на изявлението на министър Кунева Цвета Кирилова написа: „Невиждана и нечувана наглост, госпожо Кунева! Продаването на националния интерес има цена! А Конституцията на България стои над Вас, защото сте временна и народът ще Ви детронира от този пост, уважаема госпожо! Чл.6 от Конституцията, от върховния закон в Република България, гласи: „Всички хора (деца) се раждат свободни и равни по достойнство и права. Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ОГРАНИЧЕНИЯ на правата или ПРИВИЛЕГИИ, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние!“

На 16 май 2018 г. се състоя второто заседание на КЗД, по сигнал на Цвета Кирилова и „Сдружение Азбукари“ срещу стипендиите за успех на ученици от ромския етнос. КЗД отново декларира, че няма дискриминация в решението за ромските стипендии.

„След двегодишна борба, след изпратени цял наръч аргументи и доказателства, след много часове труд, лично усилие и отделено време за подготовка на обоснована защита, ИСТИНАТА отново падна на колене пред интереса! Ощетени ще бъдат занапред само и единствено децата на България. Съжалявам единствено, че в тази 700-дневна сага се оказах участник в предварително предрешен мач. Не приемам решението като лично поражение. Загубиха децата, не защото съм недостоен противник, а защото зад гърба на моя опонент е цялата държавна машина“, сподели в социалните мрежи Цвета Кирилова.

„След повече от 700 дни, с дълбоко прискърбие искам да съобщя на всички родители, чиито деца бяха жестоко ощетени, същите родители, които се възмутиха в социалната мрежа преди 2 години на проекта на Министерство на образованието, свързан с ромските стипендии, а след това преобразувани в щедри хонорари на специални учители, обучаващи само ромските деца в системата на образованието, че КЗД реши да не се съобрази с Истината и Съвестта. КЗД взе решение в полза на частен ромски фонд, навлязъл осезаемо в структурите на МОН, постановявайки, че българските деца не са дискриминирани. С тази тяхна стъпка се отварят широко врати за нахлуване с пълна сила на умишлени и зловредни практики, които не водят до нищо добро за децата на България!“, написа още Цвета Кирилова.

Ето и финалното й становище, което остана без уважение:

„След като изчерпателно изложихме нашата позиция във връзка с казуса, още веднъж искаме да Ви уверим, че стоим зад всички аргументи и факти, изложени пред Вас в двете поредни заседания на Комисията за защита от дискриминация. Очакваме, че ще вземете обосновано решение въз основа на всичко изложено досега от нас. Ние защитаваме позицията, че проектът толерира само деца от ромски произход, като насочва средства от държавния бюджет – първоначално към стипендии, а след това към изплащане на заплати/хонорари на тютори и ментори, които обучават само и единствено деца от ромски произход, според изявленията на ръководството на ЦОИДУЕМ и МОН.

Дискриминацията тук е налице, защото независимо дали децата получават пряко финансово стимулиране, под формата на стипендии, (в нарушение на Постановление 33 на МС за условия за получаване на стипендии от ученици след завършено основно образование) или получават уроци от специално ангажирани за тях индивидуални учители, средствата от държавния бюджет са насочени само към децата от ромската общност, като всички останали деца остават изолирани от тази възможност, което ги поставя в уязвима ситуация.

Подобни необмислени практики насаждат допълнително напрежение и провокират омраза, създават ненавист в децата и усещане за фаворизиране на определена група. Тези действия подклаждат напълно излишно етническо напрежение, те провокират коментари у засегнатите родители, че проектът по същество реализира обратна дискриминация. Основното възмущение е, че се нарушава безцеремонно българската Конституция, като се развиват проекти, създаващи свои правила и условия, но не без значение – финансирани и със средства от националния бюджет.

По време на двете заседания, ние се постарахме да обърнем внимание на членовете на Комисията за защита от дискриминация на проблемите, с които е миниран по същество този проект, а ние не допускаме, че е останал незабелязан от компетентните органи за национална сигурност, тъй като ролята на държавните институции е не само да следят, но и да сигнализират на съответните ресорни служби за нарушения на законите на Република България. Бихме искали като заключение да поставим още няколко въпроса на Вашето внимание, които също допринасят за детайлното разглеждане на фактическите обстоятелства по този казус.

Защо наименованието на проекта „Подкрепа на ромски ученици за успешно завършване на средно образование“ фиксира деца само от ромски произход? Къде са останалите етнически групи като целева група и защо ромите са привилегировани?
Защо частен ромски образователен фонд, регистриран в Унгария, за който в публичното пространство се твърди, че се финансира от организации, свързани със Джордж Сорос, е донор на проекта, като партньор в него е Министерството на образованието и науката?
Кой нормативен акт в държавата ни регламентира участието на частни, чуждестранни организации в проекти, в които партньор е държавното ни Министерство на образованието?
Кога и как е проверен произходът на средствата и прозрачността на частното финансиране?
Редно ли е с парите от националния ни бюджет да се финансират заплатите на специални учители, наречени ментори и тютори, които обаче отново преподават на специалните деца от ромски произход, използвайки безвъзмездно материалната база на държавното министерство на образованието за частни уроци на децата от ромски произход, което е в пълен контраст и противоречие на българската Конституция?
Не успяхме да разберем защо, когато един частен фонд разполага със средства и иска да ги предаде в ръцете на ромските деца, не е организирал форум на отличниците от тази общност от цялата страна и чрез съдействието на МОН, който може да им предостави извадка на успешните ученици с оценка 3,50 и не е организирал в края на учебната година награждаване под формата на финансово стимулиране, извън структурите на държавното ведомство?

Следва да се разбере, че въвеждайки погрешни норми и съзнателно изкривени базиси, се налага умишлен двоен аршин в разбирането на принципите за равно и справедливо третиране на българските деца. МОН продължава да не осъзнава фактическата грешка в схващането си, че социалната мярка, на която гради концепцията за „безпогрешност“, всъщност не е образователна мярка, каквато се опитва да внуши. Основата на проекта, финансиран от МОН и частния ромския образователен фонд, е социална мярка, а не образователна и принципал би трябвало да е МТСП.

Бихме искали да знаете, че ние защитаваме правото на всички деца в България, без изключение, и ще настояваме да се преустанови нездравословната практика на протекция на специфични проекти, уязвяващи деца на България и лишаваща ги от равностойни права. Децата на България са всички деца, без значение от техния етнически произход. Следователно всички ангажирани институции в този казус трябва незабавно да осъзнаят, че проектите, в които МОН има пряко или косвено участие, на първо място трябва да отговарят на условията за равнопоставеност на всички деца.

Едно държавно ведомство, боравейки единствено и само с парите на българския данъкоплатец, не може да разпределя средства с приоритет по етнос и да залага изключително занижени критерии за „специални“ деца-кандидати за стипендии, при наличие на общовалидна национална рамка за достъп на българските ученици до стипендии.

Изрично поясняваме, че „равен достъп“ означава достъпно, свободно и при равни условия влизане на децата в училище. Това означава думата „достъп“. А именно, да достъпят децата училищния праг при равни условия и да има чин, стол и учител по всички учебни предмети за децата – достъпили, пристъпили, прекрачили училищния праг.

Всички деца имат правото да получават стипендии в случаи, че са постигнали нужните образователни резултати. „Равен достъп“ до училище и образование в случая не означава социална мярка, финансираща стипендии по време на средното образование, в размер на 30 евро в брой, а по-късно видоизменена в ангажиране на специални учители за обучение на специални деца. Социалната мярка е нещо коренно различно от образователна мярка и дефинира социалното положение още преди прага на училището и тя касае Министерството на труда и социалната политика.

Инициаторите са в грешка в разбирането за образователна мярка и достъп до училище и образование със семейното социално положение, което е предмет на МТСП, от където социално слабите получават социални помощи. Образователен достъп е всички деца да имат право да учат при еднакви условия без ромите да се титулуват като випове и привилегировани.

Редно е да се разбере, че децата с раничките пред училището тръгват от първото стъпало при равен старт и равен достъп. Какво се е случвало с тяхното развитие преди постъпването им в училище е отговорност на семейството и на социалната система, но не и на образователната. МОН се опитва да изземва функциите на социалното министерство и ги включват противозаконно в задълженията, които не им се полагат.

Време е да се прояви разум и отговорност, време е да не бъдем безсърдечни и да налагаме криворазбрани привилегии, време всички заедно да изискаме проектите, ориентирани към образоването на децата на България, да обхващат всички деца, а не само една преференциална целева група.“

Източник: https://azbukari.org/%d0%bf%d0%be%d0%b1 ... %81%d0%ba/



_________________
If your presence doesn`t make an impact your absence won`t make a difference.
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Победа за България! Съдът реши, че ромските стипендии ди
МнениеПубликувано на: Пон Дек 31, 2018 2:41 am 
Аватар
 
 

Регистриран на: Вто Дек 31, 2013 12:20 am
Мнения: 1047
Супер! Дейба и мангалите мръсни дейба.



_________________
Изображение

Ghostbuster написа:
bg_voin - не виждам причина да те интересува, така че защо се заяждаш?
Пост-а ти е бсолютно безсмислен.
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Победа за България! Съдът реши, че ромските стипендии ди
МнениеПубликувано на: Вто Яну 01, 2019 11:47 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Пет Фев 16, 2007 1:03 am
Мнения: 609
Местоположение: anywhere
Как избобщо им е хрумнало това извращение. Да ги бутат до 4 клас колко да знаят къде да си напишат имената и айде на полето да копат или в гората за дърва



_________________
Изображение
bg_voin написа:
Оправих се с тоя шублер.
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Победа за България! Съдът реши, че ромските стипендии ди
МнениеПубликувано на: Чет Яну 03, 2019 12:20 am 
Аватар
 
 

Регистриран на: Вто Дек 31, 2013 12:20 am
Мнения: 1047
Те ги бутат до 8ми клас и пак не знаят как да си напишат името.



_________________
Изображение

Ghostbuster написа:
bg_voin - не виждам причина да те интересува, така че защо се заяждаш?
Пост-а ти е бсолютно безсмислен.
Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  

cron