tuizzl написа:
Мерси за отоговора

)
edit:Какъв е този Lossless формат? И тои ли е най-добрия за Rip-ване?
Lossless е..........да го наречем вид кодек, най-често изпозваните са HuffYuv, UTVideo има и други (UT-то напоследък доста се популяризира защото има добра подръжка, добро съотношение на компресия/скорост, и има 64 битова версия, което е важно, тъй като Premiere CS 5 и AfterEffects CS 5 са 64 битови).
Сега дългото обяснение, преразказано от мен с думи прости извадено от EADFAGLOLZ.
Съществуват два формата, lossless и lossy. Най-често използвания формат е lossy, характеризира се с малки размери, сравнително тежък за разчитане (от слаби компютри) и загуба на качеството в приемливи (или не толкова) стойности. При Lossy формата имаш един keyframe (ключовкадър, KF), той съдържа цялата информация, всеки друг кадър съдържа само частта, която се променя вв съответния кадър, да вземем пример в който стол прелита през сцената (в EADFAGLOLZ примера е точно този, и е взет от End of Evangelion, сцената в която Shinji души Asuka), имаш един клщчов кадър, който съдържа цялата картина на пода и други обекти, а останалите кадри налагат върху съответния KF прелитащият стол и разместващите се предмети при съприкосновение със стола (в случая, столът удря друг стол), така имаш 1 пълен кадър и много (в зависимост от настройки и време) кадри съдържащи много по-малко информация (обикновено0 кодеците слагат по един KF поне веднъж за секунда видео, така че около 24-30 кадъра между тях). Това съответно заема малко място, но от друга страна изисква непрекъснато изчисление от процесора, а може да създаде и допълнителни проблеми при монтаж на видеото. Допълнително, lossy кодеците компресират всеки кадър използвайки JPEG алгоритъма (част от него е и ZIP алгоритъма, но това е бонус). Най-често срещаните lossy кодеци са x264, DivX, XviD, WMV, MPEG.
Lossless кодеците съответно са почти противоположни. При тях всеки кадър е ключов, всеки кадър съдържа пълната картина, това облекчава доста процесора и при монтаж не е необходимо да се изчисляват разликата между последния KF и избрания кадър, особено когато съответния KF не влиза в ибрания откъс да остане във клипчето. Всичките тези сметки са вече направени, когато видеото е било преобразувано във lossless формат (защото дори DVD-то и BlueRay-а са в Lossy формат) (подобни сметки прави Premiere когато прави preview или export-ва крайния проект със файлове във lossy формат и със сцени в които има няколко слоя видео). Разбира се Lossless файловете са меко казано огромни (20:30 минутен епизод на Evangelion свален от DVD (640х480) и кодиран във lossless формат е около 4,5GB, въпреки филтрите които заглаждат картината, това допълнително намалява размера, многото артефакти го вдигат), но се обработват доста бързо. В зависимост от кодека, всеки кадър може да бъде компресиран за намаляване на пространството, най-често се ползва ZIP алгоритъма, който сам по себе си не уврежда картината. Хубавата част на lossless-а е, че колкото и да го прекодираш, все остава същото качество (пре-кодирай един файл 5 пъти с x264/DivX и виж разликата между първото и последното копие, размера на последното е по-малък, но и качеството се скапва). Удобното при lossless сътщо е, че се кодира бързо в него, да се направи AviSynth скрипт с тежки филтри (изчистване на линии, на артефакти и заглаждане в един скрипт е много тежка задача), да се направи кодиране на 2 pass-а в lossy format (особено x264) е МНООООООООООООГО бавно, да се направи в lossless е може би стотици пъти по-бързо а да се кодира вече обработения от филтри lossless файл в x264 е доста по-бързо, реално DVD->lossless->lossy е по-бързо от DVD->lossy, ако се ползват тежки филтри.
Успех, и питай ако мте интересува още нещо.