Дата и час: Съб Мар 01, 2025 6:58 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 2 [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Аниме Индустрията – Заплати и Начин на Живот
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 3:48 pm 
Аватар
Masaka?!

Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 9:35 pm
Мнения: 4370
Аниме Индустрията – Заплати и Начин на Живот

Следващата статия съм я сглобил/написал от няколко съществуващи такива от ANN, AnimeSuki и някои други места, които са ми скрития коз за чепрене на информация, тъй че няма да ги кажа :P Иначе всичко, което съм написал по-долу е достоверно естествено. Където има дебели скобички ( ), значи аз съм писал собствени пояснения... Не съм проверявал за грешки, щот ме мързи, извинявам се предварително :)
_____________________________________________________________

Daily Yomiuri са пуснали анкета, която акцентира върху заплатите на японските аниматори.
Само 83 аниматора са отговорили на анкетата.
Работейки средно по 10.2 часа на ден, 49.5 % от тях са казали, че смятат, че заплатите им са недостатъчни сравнени с работата, която вършат
65% oт аниматорите печелят под 3 милиона йени годишно (под 250,000 йени месечно; около $25,000 максимум годишно. Това ако ви изглежда много, не е – в Токио (може би най-скъпият град в света) с 300,000 йени месечно понякога трудно се свързват двата края. Само за сравнение, най-евтиният наем за една стая е 70,000 йени)
Аниматорите, които отговарят за сторибоард-а (правят скици как ще протича анимацията), получават дори по-малко. На тях често им се плаща н кадър, печелейки средно по 187 йени на един кадър. 73.8% от тях печелят по-малко от 1 милион йени годишно (което пък въобще не стига дори да се усмихнеш).
Сравнено със САЩ, там на аниматорите средната заплата е 55,000$ годишно, а средната годишна заплата на начинаещ аниматор е около 31,000$. (Един зъболекар в САЩ печели около 70,000$ долара годишно... :D)
_____________________________________________________________

Мнението на един японец (отаку, с псевдоним kj1980) за аниматорите в Япония:
„Аниматорите (gengaka) тук са считани за най-ниското стъпало на обществото – хора, които работят близо по 20+ часа на ден и трябва да спят в техните офиси; на тях се плаща по-малко от хора, които продават бургери в McDonald’s, и не виждат нито йена от печалбите от продажбите. Те сигурно биха били по-добре ако бяха безработни и получаваха социални помощи от държавата.
Естествено има разлика между аниматорите, което се потят и мъчат докато рисуват за жалки заплати и директора на продукцията, с която жъне печалбите.
В аниме индустрията основните honcho (главен писател, директор, дизайнер на героите и т.н.) са тези, които дават идеите за дадена продукция. Те са тези, които правят сделки със спонсори и TV студия. Следователно, те печелят основния процент от печалбите. Затова хора като Акохори Сатору (писател на много успешни анимета и игри) си поръчва бутилки вино за 5000 и повече долара, докато работещите като роби аниматори получават смешни заплати, с които не могат да си платят тока и наема и биват изхвърляни от апартаментите си...
Така работи аниме индустрията в Япония – принизяваш се с боклучлива работа, но ако си упорит може да имаш шанс и да станеш директор на анимацията. И докато стане това, може да правиш връзки по пътя си към директор/писател. И ако твоята продукция стане популярна – воала, вече си един от хората, които могат да се смеят на нормалните работници, които някога са гледали на теб с презрение. Естествено шанса за това е нулев.”
_____________________________________________________________



*********************************************************************************************************


The Hard Realities of Make-Believe
В аниме индустрията, работата е много, а заплатите малки. Но за много японци, това все пак е мечтана професия.
Колин Джойс
(жалък превод – Morridin; btw, ние си знаем какво е аниме и неговото влияние и съм пропуснал тези части от статията.)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Токио? В най-скъпия град на света началната заплата за един аниматор може да е под $500 на месец, но да станеш илюстратор в прочутата японска аниме индустрия си остава мечтата на хиляди млади японци.
Натъпкани в малки студия, които се намират основно в два малки квартала на западно Токио, младите илюстратори се навеждат над бюра. Te произвеждат страница след страница рисунки, които евентуално ще бъдат направени на анимации, които ще бъдат излъчвани в Япония и почти със сигурност – в останалите части на света.

Въпреки огромната популярност на индустрията и растящата международна известност, дори големите студия плащат на новобранците между $1,200 и $1,800 на месец (около $17,000 долара годишно, значи до 2 милиона йени – пак казвам това за Япония и по-скоро Токио са нищо пари, там с толкова ще ядеш само полуготов рамен и ще живееш в стая метър на метър). Съответно в японските офиси заплатите са двойно по-големи, а „нормалните” работници имат и допълнителни бонуси като безплатни карти за пътуване. Дори наетите продавачи в магазини печелят повече от аниматорите.

Масару Муто, 20-годишен студен, е един от тези, които са готови да получават лошо заплащане за да бъдат част от индустрията. Той ще започне да работи в токийско телевизионно студио занимаващо се с анимация този месец.
- Разбира се че моите родители биха предпочели да си намеря нормална работа, но исках да рисувам още от детството си и моето увлечение по анимирани филми ставаше все по-голямо и голямо докато бях в училище, - споделя той. - Реших, че каквото и да стане, ще се пробвам в тази професия.”
Като много аниме фенове, Муто е почитател на директора Миязаки, който е създал признати филми като „Spirited Away” и „Mononoke Hime”
- За да стане толкова велик, Миязаки е трябвало да работи усилено, - казва Муто, - така че трябва да се боря и да се мъча дори повече от него, за да стана известен.

Но много от младите ентусиасти скоро биват разочаровани от дългите часове работа и недостатъчните заплати. Йошитаке Огата от Аниме Профсъюза, който представя независими илюстратори, казва:
- Независимо колко талантлива са, когато навлизат в индустрията, реалността показва, че те не могат да се издържат само с тази работа. Има аниматори с над 10 години опит, а печелят по-малко от &20,000 годишно. Накрая, те се отказват.

Неформалните проучвания на профсъюза показват, че 10% от аниматорите нямат здравно осигуряване и една четвърт от тях не са се включили в държавната пенсионна програма, въпреки че е задължителна.

Основният фактор, който допринася за ниските заплати, е евтината работна ръка в източна Азия. Японските компании в днешно време разчитат на илюстратори от Южна Корея, Филипините и Китай за много от рутинната работа. Иронично, наред с популяризирането на японското аниме, то става все по-малко японско...

Nippon Engineering College в Токио е един от няколкото високо технологични институти в Япония, които обучават млади аниматори, включително и Муто. Училището привлича талантливи студенти, които прекарват две години в обучение как да създават аниме и компютърни игри. Повечето завършили отиват да работят в индустрията.

Но учителите акцентират на това, че таланта не е достатъчен.
- Разбира се, учениците трябва да имат силни наблюдателни способности и да са добри художници, но те също трябва да имат страст, – казва учителя Масатака Калаи. – За да се задържиш, трябва не само да харесваш да рисуваш, а да го обичаш дълбоко.
Калаи е работил осем години в едно от най-известните японски студия. Преди крайните срокове, той почти не е напускал студиото седмици наред и е спал под бюрото си. Навсякъде е прието аниматорите да работят по 12 часа на ден и повече, включително събота и неделя.

30 минутна анимация изисква средно 3,5000 страници рисунки. Новите илюстратори обикновено рисуват движенията между основните кадри, рисувани от тези с по-дълъг стаж, талант и опит.

Въпреки многото работа, Калаи има щастливи спомени от дните му като илюстратор.
- Няма съмнение, че работата е тежка, но когато видиш завършения проект и той изглежда добре, това е истинското щастие – казва той. – В личен план, почувствах се щастлив, когато едно малко момиче от моя квартал, каза че и е харесал сериал, върху който съм работил.

Много аниматори казват, че искат да дадат на децата същата радост, която те са изпитвали докато са гледали анимации като „Дораемон.”
Много в индустрията смятат, че кризата в аниме продукциите лежи не в наемането на талантливи хора, а в задържането им.

- Всички известни директори, включително и Миязаки са развили своите умения, работейки по анимета за телевизията. Но сега индустрията не създава аниматори с таланта да творят нови герои или опитни ръце да рисуват важни основни кадри, - казва Огата. – Условията са толкова лоши, че новото поколение сигурно няма да се справи.




************************************************************************************************



Тук предлагам малко по-подробна информация и за озвучителите на аниметата. Голяма част от текста аз съм го бая интерпретирал, тъй че да пояснявам кое е моя мисъл и кое не ще стане твъде претрупано...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Положението при сеютата (seiyuu) е подобно. (сею – озвучител в аниме индустрията)
Те получават по 2,000 – 3,000 йени на епизод. Това означава, че дори да имат една реплика или хиляда реплики, те пак получават същата сума. Почти всяко сею е свързано с агенция и получава споменатата горе сума. Когато обаче сеютата станат достатъчно известно д започне собствена агенция, те сами са си шефове и се пазарят за цената си.
Добър пример за това колко малко плащат на сеютата е личният сайт на ЮриК – тя е нямала достатъчно пари да плати сметката си за ток и е било спрято електричеството и прочее...

С други думи, за да могат да живеят като сеюта, озвучителите трябва да посещават колкото се може повече прослушвания, за да могат да бъдат избрани да участват в почти всеки епизод на поне две, три заглавия на сезон.

При певците ситуацията е различна – те получават доходи от продажба на дискове. Разликата между сею, което пее в началната песен на някое аниме и професионален певец, е в това, че сеютата рядко виждат дори йена от печалбите на саундтрака/сингъла, etc., докато певците жънат големи печалби. Едно сею взима почти нищо, когато изпълнява дадена песен. Договора е между агенцията, която е наела сеюто и звукозаписната компания и сеюто не участва директно в него. Освен това основния процент отива при хората, които пишат текстовете и правят музиката – не певеца. Ако се вгледате внимателно в кредитите, пише следното:
Текст от:
Музика от:
Изпята от:
Текстовете на песните получават процент, защото те биват ползвани в машини за караоке и други. Същото важи за оригиналната музика. Певецът? Той/тя пее написаната песен по дадената музика. Според хората в бранша в Япония на теория всеки може да бъде изпълнител ако има хубав глас.
Процеса е следният: Агенцията се обажда на сеюто да пее. Текста и музиката вече са направени от звукозаписната компания. Тя/той правят изпълнението. Плащат и/му малко пари за тази работа. Песента става мигновено хит за отакутата. Пример: песента Hare Hare Yuukai става пета в Орикон. Какво печели сеютата, които озвучават Микуру, Харухи и Юки от това? Нищо.

И какво ако озвучителя почне да протестира? Тук мисля, че е ясно и без да пояснявам: „Прав ти път. Напускай! знаеш ли колко други се натискат за мястото ти...?”

Тогава как изкарват пари тези хора?
„На светло” сеютата озвучават колкото се може повече роли и горе долу се оправят. „На тъмно” те използват псевдоними и предлагат своите гласове за еро-игри и еро-анимета (хентай). За жалост повечето озвучители се занимават основно с такива роли. По принцип, плащането за такива заглавия също е ниско, но пак е по-добро от повечето предложения. Не само скапани озвучители се занимават с еро-индустрията. Всъщност много от известните сеюта са принудени да озвучават неща като “Nightshift Nurses”...

Защо трябва да използват псевдоними като участват в еро-игри и прочее?
Защото озвучителите трябва да се харесат на спонсорите, директорите и прочее. Примерно, полулярно сею участва в известно детско шоу, което е давано по националната телевизия. Няколко дена след премиерата, се разбира, че даденото сею е участвало в еротична игра без да си прикрива името. Тя автоматично загубва работата си. Защо? – Заради родителите, които пищят: „мислете за децата, как може да позволите на такъв човек да озвучава шоу за деца!”
Много известен пример: Миямура Юко (Асука от Евангелион) спечели огромна популярност след като анимето става хит. Обаче, когато таблоидите показват, че тя е участвала в порно продукция преди години (когато е нямала пари и е трябвало да живее все някак си), пресата я смазма „как не те е срам да озвучаваш детско шоу* след като си участвала в порно?” Заради огромния скандал, Миямура не може да си намери работа с месеци...
*друг е въпроса, че Евангелион не е за деца, но на масите това не им пука, а е важна сензацията.

Кои сеюта печелят наистина пари?
Истинските ветерани. Не, не дори и хора като Хаяшибара Мегуми (Аянами Рей (Евангелион), Фей Валентайн (Каубой Бибоп) и други). Става дума за хора, които са озвучавали Дораемон, хора, които са озвучавали детските предавания през 70те и 80те. В общи линии – легенди, които дори популярните сеюта в момента, считат за недосегаеми. Но дори на такива легенди не им плащат чак толкова много - между 10 и 50,000 йени на епизод.

Сериозно, аниме индустрията не е само шаренко и весело прекарване. Тя е като всяка друга индустрия, която забавлява. Зад фасадата от сладки усмивки и moe~гласове има толкова много задкулисни игри, унижение и простотии, че не ми се иска, чак толкова да разбивам розовите представи на множеството. Това също е индустрия изпълнена с пари, секс, власт и тъмни сделки.


Последна промяна Morri D'in на Сря Юни 28, 2006 4:48 pm, променена общо 1 път


_________________
wwwwwwwwwwwwwwwww
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Аниме Индустрията – Заплати и Начин на Животе
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 5:55 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Май 06, 2006 10:30 am
Мнения: 630
Местоположение: HELL
егати кучешкия живот дето го имат тия аниматори направо не им блазям :(


Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 6:47 pm 
Аватар
Masaka?!

Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 9:35 pm
Мнения: 4370
Аха, така си е ^ После като някой почне да мрънка кога ще излезе новия епизод и прочее глупости се замислете малко и го скастрете :wink:
Сложих и инфо за сеютата. Лошо ми стана да превеждам, събирам информация... стига толкова за днес... мога да слагам и още мноого, но ми се гади...
Btw/офтопик абе интересувате ли се от подобна информация? Намерих страшно подробно инфо за още една статия за онтошението на японците към отакутата и аниметата и въобще не е това, което очаквате :twisted:
Но е мнооого работа и ще го сложа/преведа/компилирам само ако има интерес...



_________________
wwwwwwwwwwwwwwwww
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 6:55 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Мар 11, 2006 1:01 am
Мнения: 2112
Местоположение: Plovdiv, Bulgaria
Браво,статиите са интересни.Потруди се и покажи другите,ако искаш.На мен лично ще ми е интересно да ги видя. :wink:



_________________
One has to conquer nothing but himself.
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 7:34 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Авг 27, 2005 9:54 pm
Мнения: 2745
Така им се пада майка им де*а грозна филърджийска!!! :evil:
А и изобщо не ме грее на кво дерегже са,се едно в Блгария живееме по-добре,ама сме тръгнали да гледаме другите!



_________________
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 7:36 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Вто Авг 02, 2005 3:13 pm
Мнения: 639
Местоположение: 707 ap.
Morridin написа:
Btw/офтопик абе интересувате ли се от подобна информация? Намерих страшно подробно инфо за още една статия за онтошението на японците към отакутата и аниметата и въобще не е това, което очаквате :twisted:
Но е мнооого работа и ще го сложа/преведа/компилирам само ако има интерес...

Ми аз си нямам работа а това е интересно, нямам нищо против да ги преведа ако те мързи. Всъщност доста добре описва японската реалност. Определено ми се чете още.



_________________
Изображение
[Ryuk Dead Fan Club][The Death Note's owners]
still eats people when sleepy xD
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 8:06 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Сря Сеп 14, 2005 10:21 pm
Мнения: 3194
Местоположение: Мidland
Vegeta написа:
Така им се пада майка им де*а грозна филърджийска!!! :evil:
А и изобщо не ме грее на кво дерегже са,се едно в Блгария живееме по-добре,ама сме тръгнали да гледаме другите!


За Такива коментари аниме да не висиш пред живота си.



Иначе е тъжно че зад цялата бляскава фасада на тази индустрия цари такава мизерия!!!



_________________
SIR, I HAVE A CUNNING PLAN!
Baldrick, let us not forget that your last cunning plan was solving the problem of your mother's low ceiling by cutting off her head.
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 8:24 pm 
Аватар
Masaka?!

Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 9:35 pm
Мнения: 4370
Vegeta, това Наруто, Блийч и студио Пиерот (тия мухти са отговорни за двете продукции) въобще не са показателни за цялата индустрия!
За две шоута и филърите им да плюваш на кажи речи доброволния къртовски труд на хора, които ги движи напред само страстта им да направят нещо хубаво за другите, е меко казано гадно.
Иначе кажи ми за филър епизоди във FMA, а? Първо, ще ти е трудно да ги разпознаеш и второ - филърите в алхимика са наистина яки по ред причини...
И назависимо на какво дередже сме (средната класа, ако има такова чудо в България), там аниматорите са по-зле. Сигурно не живееш под наем и можеш да си плащаш тока => по-добре си.
Офтопик:
Цитат:
Определено ми се чете още.
ОК, ще напиша още; има интерес :D ма не днес... а трябва и тая статия да я допопълня :?



_________________
wwwwwwwwwwwwwwwww
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2006 11:14 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Чет Сеп 15, 2005 10:33 pm
Мнения: 1892
Местоположение: Im My Own World
Стана ми жал за милите хора които бачкат за удоволствието на хора като нас.
ПАк онези да се грамнат кав им е проблема че е озвучавала хентаи хентаите рулират.

I LOVE HENTAI



_________________
HentaiLover
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 01, 2006 7:08 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Нед Дек 25, 2005 9:56 pm
Мнения: 2587
Много интересно инфо , наистина жалко за тез хора .Аз имам чувството , че работата на средностатистическия клошар е по-добра :roll:

Фиууу щеха да ми окапат очите докат прочета всичко тва ама си заслужаваше ..
Още , още ... :)


Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 01, 2006 7:30 pm 
Аватар
Anime Sekai Kenkyuuin
Anime Sekai Kenkyuuin

Регистриран на: Нед Юли 17, 2005 4:40 pm
Мнения: 13547
Местоположение: Аниме Световете
И аз се навих да го изчета вече...
Б'ух... ужас :roll:

Цитат:
Кучешки живот...



_________________
Изображение
Изображение
わくわくMy AnimeS Topics List http://www.sayanmk.info ~ помислете и вие!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юли 01, 2006 9:03 pm 
Аватар
Пантсу Мастър

Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 1:24 am
Мнения: 12758
Местоположение: Nekomimi Rakuen
По тоя повод може да изгледате animation runner kuromi. Честно казано мислех че в това аниме малко преувеличават ама изглежда наистина си е така.



_________________
Ако не ползвате anidb Eri ще ви спипа ^^

Изображение

I pity the FOO!
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юли 09, 2006 6:57 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Пет Мар 10, 2006 3:26 am
Мнения: 111
Всъщност положенето е както с манекенките тук. Просто професията е друга, но иначе нищо ново.

Силно промотирана и харсвана професия, игражда поколения с много желаещи да станат такива като пораснат. И тъй както това е пазарна икономика и цените се определят от търсенето и предлагането, когато търсенето е същото, но предлагането расте, цените падат. Нормално.
Най-голямата далавера е да си имаш собствена ниша. Като си рядък специалист лесно поставяш другите на колене при всеки спор за цени. Или плащат или се отказват от проекта 8) .

Японците все пак са си азиатци. Добри, упортити и работливи както пчелички, обаче им липсва доста гъвкавост и всъщност креативност консептуално отношение.
Имайки в предвид броя и треадициите им изглежда странно да оставят такива както Disney и Pixar да им вземат сиренцето, но... факт.

Явно от опити да изстискат както лимон хората си и следене на тактиката, пропускат стратегията. А и развитието.
График (без значение дизайнер, художник и т.н.) просто не бива да работи толкова много, за да му остава време за "сверяване на часовника" и експерименти. Нормално е на ден средно 3 часа мързелуване, драскане, чат, пиене на кафе и т.н, 3 часа шматкане из мрежата и само 3 часа истинска сериозна работа. Това не се казва на работодателите, а те пък си затварят очите. Това е за да може I. дизайнера да е в течение с конкуренцията и световните тенденции, та да не изостава и да не пропусне поредния завой, та конкурентите да го "застрелят" с нещо много advanced II. покрай експериментите се разждат нови похвати и техники които вече дават предимство пред конкуренцията (съответно повече пари за по-малко работа) и III. уморен или нервен човек не може да е особено продуктивен на креативна работа. Ако работиш на гъзарско място (да речем богата рекламна агенция) име командировки в чужбина за обмяна на опит, има ходене по събития... Ако този ден не си в настроение за работа можеш и просот да не работиш (зависи обаче какво имаш напрупано за свършване, ако е нещо важно и спешно не е добра идея). Това е европейския модел, разбира се, при американците обикновено има просот работно време, ценообразуват на парче или часове работа, не се скатава. Както си зациклил или не си в креативно настроение, бълваш шаблонни тъпотии по темплейт.

Краткосрочно начина на японците е доста ефективен, но дългосрочно... Примерно ако бяха минали на компютри, можеха да оставят кадрите между основните да се генерират софтуерно, keyframing. И Flash щеше да им свърши работа. Биха спестили много и тъп труд и да изпозлават тази енергия за да направят филмите по-красиви или да си вдигнат заплащането. Тоя момент обаче явсно са го проспали и се мъчат както работен добитък за малко пари.



_________________
Изображение
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 10, 2006 7:48 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Чет Мар 09, 2006 6:25 am
Мнения: 1755
Местоположение: 22-4 Shinsu-dong, Mapo-gu, Seoul 121-854, South Korea
Какво да кажа, думи нямам.... :shock: :shock: Преведеното от Morridin е страшно интересно, но май е повече страшно.....
А животът на мангаките дали е много по-различен? Въобще, как стоят при тях нещата?



_________________
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 10, 2006 8:04 pm 
Аватар
Masaka?!

Регистриран на: Пет Дек 16, 2005 9:35 pm
Мнения: 4370
По-добре... все пак те са автори на творбите си (а не просто бачкатори) и им се плаща затова. Пак не получават и те много де, получават хонорари за всяка манга, която успеят да я пробутат на някое списание да я публикува... Понякога обаче, за да получават пари, почват да цедят заглавията си вместо да ги свършат. (Много е по-сигурно да доиш вече утвърдили се заглавия, вместо да трепериш дали ще ти одобрят новия проект).
Отделно получават допълнително ако мангата им бъде анимирана. Логично е, кой ще получава повече - главния дизайнер на герои и оригиналния създател на дадена творба или бачкатора, който прави "in-between анимациите".
Примерно, Ода с One Piece си е добре - всяка седмица по една глава в Шонен Джъмп и отделно после томчетата. И аниме има. А и One Piece е най-популярната шонен манга (скоро ще мине и DBZ, Наруто и Блийч да го духат :twisted: )
Трябва да се стегна да напиша и за отакутата, може би днес, утре.



_________________
wwwwwwwwwwwwwwwww
Изображение
Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 2 [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на: