Часът на истината
Реално ако сте разбрали горната част, няма какво повече да ви трябва за да се хванете да едитвате даден save файл.
Тук ще дам няколко примера с реални игри.
Първата ни игра ще бъде
Men at Work! 2.
Каква е процедурата ?
Стартирайте играта си и направете първия си сейф, където поискате.
След това отидете в "save" папката на играта и би трябвало да видите това:
![Изображение](http://i.imgur.com/UlmGHpV.jpg)
(аз сейфах на първия слот и затова моят сейф се е записал на
Save00.dat)
Т.е. нека да отворим нашия сейф с HEX Едитора си.
И би трябвало да получите един доста големичък код:
http://i.imgur.com/udzdwMz.jpgНашата цел е да намерим точно определени стойности, които ще трябва да променим.
Изключително важно е да направите back-up на своите save файлове, защото имате голяма вероятност да ги счупите, а ако искате отново да играете на тях е добре да си ги запазите някъде.Така нека отворим Skill прозореца в нашата игра и да видим с какви числа може да работим.
![Изображение](http://i.imgur.com/FmV1O2C.jpg)
Мммм трябва ни нещо уникално, за което може да се хванем. Т.е. да не присъства при всички герои. Примерно HP-то на Aoi, само то има 50/50 и ще може да се закачим за него. Т.е. нека да се пробваме с него.
Нека да видим на какъв HEX отговаря 50.
![Изображение](http://i.imgur.com/P7vzk4P.jpg)
(това е един вграден конвертор към програмата с която работя, отваря се от тук
http://i.imgur.com/2hvQjzL.jpg )
Т.е.
Следователно ще търсим този код. Отваряме си Find (с клавиш F3) И търсим по HEX '0032':
За наше щастие го има само 2 пъти и вероятно отговаря за HP-то в момента и максималното HP на героя ви.
Ами нека изпробваме дали сме прави. Нека го пременим примерно на 200/200 HP.
Т.е. трябва да знаем какъв е HEX-а на 200.
А той е:
Т.е. трябва да променим
0032 с
00C8 и на 2те места.
Т.е. ето така:
![Изображение](http://i.imgur.com/BTIvJgOl.jpg)
Нека сейфаме и видим резултата в действие.
![Изображение](http://i.imgur.com/fXWJT3a.jpg)
Както виждате успяхме да променим HP-то на героинята си, която е вече с 200/200 HP.
--------------------------------------------------------------------------
Но защо да спираме до там ? Нека да променим и Force-a на Aoi.
Щом веднъж сте намерили къде се намира HEX на даден герой може да установите, че повечето атрибути ще се намират около този HEX. Т.е. напълно е възможно на долните и горните 3 реда, да има цялата информация за тази героиня, т.е. може да се оглеждате за дадени числа там.
Така сега имаме 14/14 force. Нека да намерим колко е HEX-a на 14.
Нека да го потърсим и да видим дали ще успеем да го намерим само 2 пъти или повече пъти.
![Изображение](http://i.imgur.com/OWSVqpEl.jpg)
Дам има го само 2 пъти и те са намират точно до HP числата, които променихме в началото, т.е. сме на прав път.
Нека да го подменим примерно със 100/100.
Знаете вече процедурата, търсим HEX-a на 100 колко е.
Заменяме го така:
![Изображение](http://i.imgur.com/7cBnvWX.jpg)
Сейфаме и проверяваме резултата.
![Изображение](http://i.imgur.com/4rWPRe5.jpg)
Както виждате имаме успех отново. Force-a на Aoi е вече 100/100.
На този принцип работят голяма част от трайнърите и други подпомагащи програми. Защо да чакате някой да направи такъв като можете сами да си пипате стойностите.
По нататък ще се опитам да дам и пример с други RPG игри.
Като цяло трудната част е да намерите точните стойности, когато ги има повече пъти. Принципа е проба-грешка. Т.е. променяте дадена стойност, от тези които сте търсили и проверявате дали сейфави се е счупил или не. Ако сейфа ви се е счупил просто връщате този, на който сте си направили back-up и пак пробвате на него.
Разбира се имайте в предвид, че в играта има някакъв макс на даден атрибут, не може да имате герой 9999 левел. Ако го направите така имате възможност да си бъгнете сейфа или героя ви да стане -9001 левел. И после да викате, че този начин не бачи. Т.е. бъдете умни с промените и не се изхвърляйте много.
---------------------------------------------------------------
Сега ми се ще да си променя и Attack/Defense/Agility/Life/Will. Така и така сме тръгнали с Aoi, да продължим с нея.
Ако се загледате ще видите, че вместо цифри там имаме нещо като progress bar....
Ммм ами как да се закачим тогава като не виждаме какви цифри отговарят на този progress bar ?
Ами нека видим HEX кода след мястото, което сменихме Force-a на Aoi. Явно щом след HP-то следва Force, би трябвало някъде след тях да следват и стойностите на Attack/Defense/Agility/Life/Will.
Нека видим какво имаме.
Това са стойностите които променихме:
![Изображение](http://i.imgur.com/CLJaFte.jpg)
Нека да видим какво е първото число след тях. (не забравяйте, че работим с 4ри HEX символа, т.е. 4ри символа са 1 число)
![Изображение](http://i.imgur.com/DwHwHws.jpg)
Т.е. имаме "00 03", което отговаря на цифрата "3".
Ако се загледаме внимателно в прозорчето на Aoi, ще видим, че Attack има 3 зелени правоъгълника,
![Изображение](http://i.imgur.com/c3tA4k0.jpg)
т.е. има вероятност броя на правоъгълниците да е равен на точно число.
Но за да сме сигурни нека продължим на пред и да видим дали другите HEX стойности съвпадат и дали логиката ни е вярна.
![Изображение](http://i.imgur.com/XycJOeL.jpg)
Следващите 4ри числа са:
0003 -> 3
0002 -> 2
0002 -> 2
0003 -> 3
Т.е. ако отново погледнем снимката на аои ще видите, че оцветени квадратчета следват точно тази последователност: 3, 3, 2, 2, 3.
Т.е. може да сме сигурни, че сме на прав път.
Нека да преброим колко квадратчета има в progress bar-a на Aoi. (аз лично ги преброих 25), т.е. за да ги направим на MAX ще трябва да подменим стойностите с HEX стойността на 25, която е:
Какво чакаме, нека да пробваме.
Ето какво се получи:
![Изображение](http://i.imgur.com/kE4GhjW.jpg)
Нека да сейфаме и да видим дали ще имаме успех.
![Изображение](http://i.imgur.com/5Fr7IpP.jpg)
Както виждате успяхме да напълним всички атрибути на max.
---------------------------------------------------------------
Хубаво но остана level-a.
Проблема, е че той се повтаря с този на Lucy, а и като гледам атрибутите на другите ще се засече с тях.
Но какъв е проблема, щом вече знем къде е реда на Aoi ? До сега вървяхме на пред, а като гледам level-a се намира преди HP-то на екрана. Т.е. логично е HEX кода му да се намира преди HP-то.
Щом тя е Lv 2, би трябвало да видим "00 02" HEX стойност преди тази на HP-то, нека да погледнем.
![Изображение](http://i.imgur.com/mpZx1Ky.jpg)
За жалост нямаме късмет, стойността е "00 01" (което е числото "1").
Но нека все пак се огледаме за "00 02" в редовете които променяхме.
![Изображение](http://i.imgur.com/fYSosFU.jpg)
Ммм в този нямаме такава стойност, нека да видим на долния.
![Изображение](http://i.imgur.com/16IDm1V.jpg)
Имаме съвпадение. Т.е. има някаква вероятност това да е стойността, която търсим...
Както казах още в началото понякога всичко опира до пробра/грешка.
Нека да пробваме да я променим пък ще видим какво ще стане.
Примерно нека да бъде 50 level.
HEX стойността на 50 беше: "00 32"
Променяме:
![Изображение](http://i.imgur.com/TTOMeZl.jpg)
сейфваме и да видим какво ще стане.
![Изображение](http://i.imgur.com/6RmsfYL.jpg)
Успяхме да уцелим правилната стойност...
---------------------------------------------------------------
Както виждате с повтарянето на 1 и съща операция, успяхме да променим нашия save файл.
Честито вече сте "младши хакери".