Време да пусна малко разяснения за тази програмка...
AE VN Tools (Animed) е програма с отворен код, която има за цел да поддържа подбран набор от енджни, с чиято помощ се пишат повечето визуални новели.
Като цяло тя може да екстраквтва както сценариите, така и графики, аудио/видео и всичко значително, което представлява зад кулисите един Визуален Новел.
Но ако главно търсите програма, с която да екстрактнете CG графиките, то тази програма няма тази цел. (ще можете, но има други инструменти, с много по-големи капацитети от нея)
Та стига празни приказки, всички знаем защо четете темата и не е заради празните приказки, а заради това, което ще видите по-долу.
Interface
На пръв поглед това представлява програмката, когато я отворите.
Както виждате, горе са наредени няколко таба, ние ще се съсредоточим главно в/у
Archive Tool. Защо ли? С другите просто не съм се занимавал.
Archive Tool
С този таб ще започвате и с него ще и свършвате.
С негова помощ ще разархивирате всички нужни неща и в последствие ще ги архивирате отново.
Преди да започнем е редно да кажем нещо.
Ако се загледате внимателно, ще видите едно падащо меню, където са изредени всички формати, които се поддържат от програмата.

В началото на всеки, ще намерите един символ. Те гласят следното.
+ АЕ поддържа напълно този формат.
* АЕ има загуби по отношение на някои мета тагове, затова създаването на нов архив не се препоръчва. Формата е чувствителн спрямо реда, по който са добавени файловете, затова е препоръчително при създаването на такъв архив, да използвате готови файлове (може да се генерират от оригиналния архив)
! АЕ може да разархивира или създаде грешната информация.
# Това представлява хак, който важи само за 1 определена игра и вероятно няма да тръгне на друга.
- Формата може само да се чете, не може да се правят архиви.
Т.е. още преди да започнем проверете дали архива, който искате да използвате не е в разрез в някои от изброените.
Такам, ние сме си харесали един
.pkd файл(играта е Yuukuri Panic Escalation), който отговаря на + [PKD] Blade Engine, т.е пълна поддръжка на формата.

Аз съм проверил допълнително файловете, но и вие можете да го направите. (всеки файл го отваряте с Open Archive и може да му проверите съдържанието)
bg.pkd - съдържа CG графиките.
chr.pkd - съдържа графиките на героите
system.pkd - съдържа сценария, конфигурациите, езиковите настройки, шрифта, графики на бутони и задни фонове на отделни секции, графики на текстовата кутия и някои други неща
thumb.pkd - съдържа малки изображения към CG секцията
Така, ние ще работим
system.pkd, защото там седи информацията, до която искаме да се докопаме - сценария!
Натиснете
Open Archive и изберете
system.pkd Би трябвало да ви се покаже следното нещо.

Ето и всички файлове, които се съдържат в архива.
Натиснете Extract all files и изберете директория по ваше желание.
И като цяло е това по екстракването от тук на сетне може да си отворите скрипт файловете с Notepad и да си ги преработите. (като при други архиви, може би ще се наложи допълнително преработване).
И разбира се преди да започнете трудоемката работа е добре все пак да проверите, дали можете да създадете архив, без проблеми, да не се окаже на края, че след всичкия ви труд, няма как да направите архива.
Преведете първата реплика от сценария на вашия желан език и го запишете.
След това си отворете AE VN Tools, влезете в Archive Tool.
Тук е много важно да изберете вече типа на архива, т.е. ние работим с [PKD] Blade Engine, т.е. трябва да изберем него, когато създаваме архива.След като сте го избрали натиснете в/у стрелкичката до
Create Archive и изберете
Create from directory:

Изберете директорията, където ви се намират ВСИЧКИ екстрактнати файлове и ще ви се покаже прозорец, в който трябва да си кръстите името на архива и да натиснете "Save".
След това сменяте архива в играта, с вашият, като имената им трябва да бъдат едни и същи и се опитайте да отворите играта, за да видите дали ще тръгне без проблеми.
Тук обърнете внимание на няколко неща!
- Дали играта ще тръгне... (и сами се досетихте)
- Дали шрифта, който ползва играта ще възпроизвежда добре езика, на който ще превеждате и ако не, дали ще можете да го оправите.
- Дали всички нужни символи се показват добре.
- И дали ще имате нервите да да довършите играта до края...

Ако не можете да оправите горните неща, по-добре не се захващайте с превода на играта.
Важно:
Програмата не трябва да се използва за релийси на JAST и MangaGamer!