Дата и час: Пет Фев 21, 2025 1:54 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 1 [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: -= Pack/Unpack VN архиви =-
МнениеПубликувано на: Вто Апр 10, 2012 5:28 pm 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Сеп 24, 2005 3:30 pm
Мнения: 10614
Местоположение: Варна
Kirikiri2
(описание на английски: TLwiki)


Kirikiri е енджин, с който се правят визуални новели с разширение на файловете .xp3.

--------------Unpack--------------


С помоща на този инструмент ще можете да разархивирате графики/музика/гласове/ефекти/скриптове.

Нека работим с тази игра: viewtopic.php?f=70&t=64434 тъй като в момента нямам друга с този енджин.
Дръпнете играта и я разархивирайте. (патча го дърпайте по ваше желание и той е в .xp3, но ще работим с оригиналния файл)
Примерно моята игра се намира в
Цитат:
j:\Games\Kawakaburi No Cherry\Kawakaburi No Cherry\

Драпнете си Kikiriki.rar от линка, който е даден в заглавието и го разархивирайте В ДИРЕКТОРИЯТА НА ИГРАТА.

Отворете Run (win+R) и напишете cmd, за да ви отвори командния прозорец.
И трябва да стигнем до директорията на играта.
Пишете следното:
Код за потвърждение: Избери целия код
cd j:\Games\Kawakaburi No Cherry\Kawakaburi No Cherry\
(комбинацията ctrl+v не работи в командния прозорец, но можете да пейстнете посредством десен бутон на мишката и paste)
Изображение
след това
Код за потвърждение: Избери целия код
j:
Изображение
(разбира се ако вашата игра се намира другаде, примерно в d: дяла, ще влезете в d:, не в j:)

Ако влезете в директорията на играта си, ще видите, че имате един файл data.xp3, там е поместена цялата информация към играта. Целта ни сега е да експортнем този файл.

Влезте отново в командния си ред и напишете следното:
Код за потвърждение: Избери целия код
kikiriki.exe -i data.xp3 -o exported
Изображение
(като data.xp3 е файла, който ще експротваме, а exported е името на папката, в която ще се запише цялата информация от експорта)
Ако изчакате малко, би трябвало да ви се покаже това:
Изображение
И ако влезете отново в папката на играта си ще намерите нова папка exported, в която ще са записани всички елементи на играта.
Изображение

--------------Pack--------------


Ако влезете в папка scenario, ще намерите един файл: scenario.ks, може сами да се досетите, но там се намира целия диалог на играта и може да се отвори с notepad и да се едитва спокойно.
репликите се намират м/у таговете:
Код за потвърждение: Избери целия код
[i_text]....[text_np]


Нека да създадем самостоятелно един патч.
Направете си нова папка в директорията на играта и я кръстете patch (примерно).
Изображение
Преместете файла scenario.ks в папката patch. Отворете си файла и примерно променете няколко реплики м/у таговете
Код за потвърждение: Избери целия код
[i_text]....[text_np]
, няма значение какво ще е стига да е на латинеца.
Код за потвърждение: Избери целия код
[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_1' vol=100 pan=0]
[i_text]8月20日[text_np]

[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_2' vol=100 pan=0]
[i_text]今日は友達と3人でセミをとりに行った。[text_np]
[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_3' vol=100 pan=0]
[i_text]その後カキ氷を食べた。[text_np]

Това са първите 3 реплики, примерно нека ги сменим на:
Код за потвърждение: Избери целия код
[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_1' vol=100 pan=0]
[i_text]I'm first[text_np]

[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_2' vol=100 pan=0]
[i_text]I'm second[text_np]
[voice_KAZUKI exp=f.lastvoice='kazuki_000_3' vol=100 pan=0]
[i_text]STFU![text_np]

Да кажем, че искаме да пуснем Partial patch с 3 реплики... :lol:
Към тази игра има една особеност и ще ни трябва и файла initialize.tjs, който се намира в exported/system. Копирайте го в папката patch и го отворете. Натиснете CTRL+F и търсете useArchiveIfExists("patch.xp3"); ако искате патча да ви се казва по различен начин от patch.xp3, сменете името му примерно на useArchiveIfExists("asfsdsgsdf.xp3");, но ако искате да ви се казва patch.xp3 не сте длъжни да го сменяте.
Така готови сме с файловете, които ще ползваме.
Сега повторете това.
Цитат:
Отворете Run (win+R) и напишете cmd, за да ви отвори командния прозорец.
И трябва да стигнем до директорията на играта.
Пишете следното:
Код за потвърждение: Избери целия код
cd j:\Games\Kawakaburi No Cherry\Kawakaburi No Cherry\
(комбинацията ctrl+v не работи в командния прозорец, но можете да пейстнете посредством десен бутон на мишката и paste)
Изображение
Код за потвърждение: Избери целия код
j:
Изображение

след това въведете това:
Код за потвърждение: Избери целия код
kikiriki.exe -c -i patch -o patch.xp3
(като patch е нашата папка, а patch.xp3 е файла, който ще създадем)
Изображение
(би трябвало да ви се покаже това)

И вече сте направили първият си патч. :ok:
Нека все пак стартираме играта и видим първата си реплика:
Изображение
Имаме успех! :D

Като помнете, че това важи САМО за .XP3 архиви :!:



_________________
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: -= Pack/Unpack VN архиви =-
МнениеПубликувано на: Вто Апр 24, 2012 7:23 am 
Аватар
 
 

Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 1:06 am
Мнения: 9939
Местоположение: In the unreal reality of Rousse.
О, това е адски полезно. Защото не за всички h-game се пуска саундтрак, та с това могат да се взимат песничките. :mrgreen:
Жалко само, че работи с единствен вид файл.



_________________
Изображение
http://eien-ryuu.mybrute.com
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: -= Pack/Unpack VN архиви =-
МнениеПубликувано на: Вто Апр 24, 2012 9:33 am 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Сеп 24, 2005 3:30 pm
Мнения: 10614
Местоположение: Варна
А има няколко други инструмента, които стават за голям набор други енджини, но ме мързи да им пусна описание. (което не означава, че няма да го направя де :D )



_________________
Изображение
Offline
 Профил  
 
 Заглавие: Re: -= Pack/Unpack VN архиви =-
МнениеПубликувано на: Нед Ное 25, 2012 11:45 am 
Аватар
 
 

Регистриран на: Съб Сеп 24, 2005 3:30 pm
Мнения: 10614
Местоположение: Варна
Изображение



Време да пусна малко разяснения за тази програмка...
AE VN Tools (Animed) е програма с отворен код, която има за цел да поддържа подбран набор от енджни, с чиято помощ се пишат повечето визуални новели.

Като цяло тя може да екстраквтва както сценариите, така и графики, аудио/видео и всичко значително, което представлява зад кулисите един Визуален Новел.
Но ако главно търсите програма, с която да екстрактнете CG графиките, то тази програма няма тази цел. (ще можете, но има други инструменти, с много по-големи капацитети от нея)

Та стига празни приказки, всички знаем защо четете темата и не е заради празните приказки, а заради това, което ще видите по-долу. :D

Interface
Изображение

На пръв поглед това представлява програмката, когато я отворите.
Както виждате, горе са наредени няколко таба, ние ще се съсредоточим главно в/у Archive Tool. Защо ли? С другите просто не съм се занимавал.

Archive Tool
Изображение
С този таб ще започвате и с него ще и свършвате.
С негова помощ ще разархивирате всички нужни неща и в последствие ще ги архивирате отново.

Преди да започнем е редно да кажем нещо.
Ако се загледате внимателно, ще видите едно падащо меню, където са изредени всички формати, които се поддържат от програмата.
Изображение
В началото на всеки, ще намерите един символ. Те гласят следното.

+ АЕ поддържа напълно този формат.
* АЕ има загуби по отношение на някои мета тагове, затова създаването на нов архив не се препоръчва. Формата е чувствителн спрямо реда, по който са добавени файловете, затова е препоръчително при създаването на такъв архив, да използвате готови файлове (може да се генерират от оригиналния архив)
! АЕ може да разархивира или създаде грешната информация.
# Това представлява хак, който важи само за 1 определена игра и вероятно няма да тръгне на друга.
- Формата може само да се чете, не може да се правят архиви.

Т.е. още преди да започнем проверете дали архива, който искате да използвате не е в разрез в някои от изброените.

Такам, ние сме си харесали един .pkd файл(играта е Yuukuri Panic Escalation), който отговаря на + [PKD] Blade Engine, т.е пълна поддръжка на формата.
Изображение
Аз съм проверил допълнително файловете, но и вие можете да го направите. (всеки файл го отваряте с Open Archive и може да му проверите съдържанието)

bg.pkd - съдържа CG графиките.
chr.pkd - съдържа графиките на героите
system.pkd - съдържа сценария, конфигурациите, езиковите настройки, шрифта, графики на бутони и задни фонове на отделни секции, графики на текстовата кутия и някои други неща
thumb.pkd - съдържа малки изображения към CG секцията

Така, ние ще работим system.pkd, защото там седи информацията, до която искаме да се докопаме - сценария!
Натиснете Open Archive и изберете system.pkd
Би трябвало да ви се покаже следното нещо.
Изображение
Ето и всички файлове, които се съдържат в архива.
Натиснете Extract all files и изберете директория по ваше желание.

И като цяло е това по екстракването от тук на сетне може да си отворите скрипт файловете с Notepad и да си ги преработите. (като при други архиви, може би ще се наложи допълнително преработване).

И разбира се преди да започнете трудоемката работа е добре все пак да проверите, дали можете да създадете архив, без проблеми, да не се окаже на края, че след всичкия ви труд, няма как да направите архива.

Преведете първата реплика от сценария на вашия желан език и го запишете.
След това си отворете AE VN Tools, влезете в Archive Tool.
Тук е много важно да изберете вече типа на архива, т.е. ние работим с [PKD] Blade Engine, т.е. трябва да изберем него, когато създаваме архива.
След като сте го избрали натиснете в/у стрелкичката до Create Archive и изберете Create from directory:
Изображение
Изберете директорията, където ви се намират ВСИЧКИ екстрактнати файлове и ще ви се покаже прозорец, в който трябва да си кръстите името на архива и да натиснете "Save".
След това сменяте архива в играта, с вашият, като имената им трябва да бъдат едни и същи и се опитайте да отворите играта, за да видите дали ще тръгне без проблеми.

Тук обърнете внимание на няколко неща!
- Дали играта ще тръгне... (и сами се досетихте)
- Дали шрифта, който ползва играта ще възпроизвежда добре езика, на който ще превеждате и ако не, дали ще можете да го оправите.
- Дали всички нужни символи се показват добре.
- И дали ще имате нервите да да довършите играта до края... :lol:

Ако не можете да оправите горните неща, по-добре не се захващайте с превода на играта.

Важно:
Програмата не трябва да се използва за релийси на JAST и MangaGamer!



_________________
Изображение
Offline
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 1 [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на: