|
Дата и час: Пет Фев 07, 2025 7:32 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/tr.png) |
|
Автор |
Съобщение |
|
Заглавие: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Съб Апр 13, 2013 4:36 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=46369_1320239516.jpg) |
Lawliet |
|
![](./images/ranks/rank4.gif) |
Регистриран на: Вто Ное 01, 2011 9:08 pm Мнения: 714
|
Главните неща, които аз виждам са:
1 - Потиска новаторското мислене. В училище трябва да си седиш на задника и да учиш всичко, без изключения. Може и да си изключително силен по предмети като психология и литература, но учителите по другите предмети ще изискват също толкова труд и при тях. Малко са учителите, които като видят, че ти се отдават други предмети, а не техният, просто ти дават да си изкарваш лесно добри оценки. В моето училище има само двама-трима.
2 - За един учител е изключително важно да бъде и педагог, но в българските училища не е така. Когато учениците се държат зле в часовете, почти винаги вината е в учителя. В моя клас се държим по един начин в часовете по български и по напълно различен в часовете по математика. Това е заради учителите. Също така много учители си избират любимци и им преподават по по-различен начин, отколкото на останалата част от класа.
3 - Физическото е сложено на прекалено заден план и няма извън класни дейности, а дори да има, те в повечето случаи не са направени както трябва. Хората в обществото ни затлъстяват все повече и повече и това може да се промени като им се набие още малка възраст в главите, че спортуването е нещо добро и приятно. Също така смятам, че ако имаше хубаво направени извън класни дейности, много деца щяха да предпочетат да останат с приятелите си в клуба по баскетбол или рисуване, или готвене, или каквото и да е било, отколкото да се заточват пред компютрите. Тук обаче има сериозен проблем с финансирането от държавата.
4 - Липса на добри учители по философия. Трябват ни повече добри учители по този предмет, понеже точно той би трябвало да приготвя младите хора за навлизането в реалния живот на трудещите се хора.
5 - Учат се прекалено много ненужни неща. Нещата, които уча по много предмети ги забравям след няколко дена. Те просто не са ми нужни. След девети-десети клас учениците трябва да си избират предметите, които да изучават заедно със задължителните предмети като български език и философия. Така ще излизаме от гимназията с много повече знание в сферите, в които ще се занимаваме някой ден.
6 - В много български училища има прекалено голяма толерантност при нарушаването на правилата. За мен като ученик това е добре, но няма как да станем хора, ако ни се разминават простотиите, които правим.
Това са някои от важните неща, за които аз се сещам. Какво смятате вие? Какво мислите за горе споменатите проблеми и за какви други можете да се сетите? Не е нужно да бъдат свързани с училището като институция. Може става въпрос и за държанието на хората в него като на ученици и персонал.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Съб Апр 13, 2013 10:03 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=36987_1401904376.jpg) |
~wakashimazu~ |
|
![](./images/ranks/rank3.gif) |
Регистриран на: Съб Сеп 19, 2009 8:06 pm Мнения: 438 Местоположение: Hogwarts
|
Наскоро пътувах с хора, които не познавам, 10-ти клас и от моето училище и те обсъждаха много подобни теми .. Аз обаче, реших с цената на ужасното чувство, че ще се пръсна, да си спазя "обета за мълчание", защото подобни словестни престрелки ми докарват едниствено ядове, раздразнение, умопомрачение и отчаяние. Та така .. 1) Ако имаш новаторско мислене, тези които ти го потискат според мен са основно стереотипно мислещите съученици и връсници като цяло; Освен ако наистина нямаш късмет, то винаги можеш да намериш възрастен(учител в случая), който да ти помогне и да те разбере. Друг проблем е, че да общуваш с учител 100% означава, че си "натегач", "мазньо", "пълен тАпанар" и прочие квалификации. 2) Съгласна съм, че за да си учител, трябва и да си педагог- това се учи, за да се занимаваш в тази сфера. От друга страна идват обаче много други условности,а именно: гледната точка на това, че учениците се държат понякога толкова ужасно, че въпросният учител трябва да е учил във военно училище и за пъдар, за да владее положението, което е фактически невъзможно. Другата гледна точка е човешката такава- моята учителка по математика е превъзходна, изключително забавна и има перфектен подход в преподаването; хората в клас обаче са на друго мнение- тя е гадна, дава им материал колкото да ги "хейт-ва", дори не преподава като хората(нищо, че сред колегията и сред по- нормалните класове и сред единици хора е уважавана и призната за специалист, това са подробности); г-жата няма авторитет сред тях, не защото не е начетена, а защото прави много компромиси(не прекалява !) и защото те са изтървани още в началото. Те я тъпчат, обиждат и я изкарват извън кожата й от нерви, нарочно правейки се на слепи за това колко я нараняват и унижават. И последната гледна точка- учителите(немалка част), които не са добри педагози и са доста не на място в училище. Да, има ги. 3) Физическото можеше да е 1 идея по- добре, както и салоните/съораженията и т.н. Това е по вина на държавата, която не финансира подобни "подробности". Има и места, които се експлоатират по- добре естествено, но са малко все още. Извънкласни дейности, поне в моето училище, има доста и разнообразни. Имаме арт клуб, фотографски клуб, клубове по проект "Успех" по множество предмети(май по всички) и т.н. Проблема със затлъстването.. може би е и част от лошото възпитание, от лошите изкуствени ""храни"" и т.н. 4 ) Тази философия е много наболяла тема очевидно. Всеки учител, които започне да преподава по предмета е "дървен философ", "перко", "мръднал ", "боклук " and so on. Винаги ще има кой от кого да се оплаква, без значение колко добър специалист е. 5 ) Тук фейспалм .. Няма такива неща според мен ... Хора в 12-ти клас треперкат какво точно да учат и къде да се спасяват .. Огромна част кандидатстващи в гимназии или в университети сбъркват в избора си и пропиляват голяма част от таланта си. Дори и да можехме да правим избора след 10ти клас, нямаше да има смисъл, защото в българските университети се залага на много специализирано теоретично обучение, т.е. получаваш каквото ти трябва там, независимо от базата знания. + Това ако причисляваш философията към тези, които трябва да си останат грешиш дълбоко- 80% от хората биха казали, че това е самото мъчение и ад на земята, да ги занимаваш с отвеяни неща като философията, всеки би се борил със зъби и нокти да не остане и тя(кой ти мисли за изграждане като личност, bullshit). Относно специализираността на материала- ще дам за пример приравнителните изпити едно време. Същото като нашия изпит след 8ми клас по английски, само че по всеки предмет, включае и физики, химии и тем подобни. И хората стават хора с обща култура, не се оплакват и не реват като ощипани моми. Това не ни специализира, толкова колкото ни набавя общ набор от понятия и терминология в различните сфери . Друг е въпроса с болезнено сухия начин на съставяне на учебниците.. 6) Напълно съм съгласна. И защо е така да видим .. Примерно защото държавата ни плаща на глава добитък, така да се каже. Ако си директор, ти трябва за да прокопсаш, много добре да си помислиш дали аджеба ще гониш човек или не, независимо колко е пропаднал всъщност той. Колкото по- малко сладури, толкова по- малко парички. А ти трай боклуците само за да не замре училището. За по- голямата част от хората съм крайна, консервативна, зле, задръстена, подмазвачка, мда. Това са неща, които вече не ме интересуват чак толкова, понеже имам хора на които мога да доверя и да споделя мнението си . Ученика в по- голямата част от случаите за мен е глезено, неприятно същество, пълно с недостатъци и още по- пълно с претенции от всички. Има много свестни и съвестни хора, разбира се, но акцента трябва да е към проблемите и решаването им. Аз лично обаче съм почти напълно обезверена, но никога няма да спра да се въмущавам от несправедливостта или да се боря срещу нея, колкото и да ме убива малко по малко това. Време, в което детето може да осъди родителите си спокойно, а за учителите да не говорим; свободата е свободия ; демокрацията и изконните й идеи са мит; образованието е в криза; .. Малко сложно е да се стигне до консенсус или да се изредят проблемите и да се дадат лесно решения .
_________________ ▫衛。
![Изображение](http://i1317.photobucket.com/albums/t636/kamui-j/LanFan2_zpsaa61644d.jpg) ▫世▫ ※
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Съб Апр 13, 2013 10:59 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=46369_1320239516.jpg) |
Lawliet |
|
![](./images/ranks/rank4.gif) |
Регистриран на: Вто Ное 01, 2011 9:08 pm Мнения: 714
|
Исках да видя точно коментар за проблемите в учениците понеже аз писах за тези в училището. Аз за някои учители съм инфантилен и според тях нямам никакво желание да уча, а други, ако искаш вярвай, са ме наричали гениален. Аз не съм от типа ученици, които четат и учат, аз съм от тези, които слушат и осмислят. Може би затова по някои предмети съм най-добър в класа и се класирам високо на олимпиади, а по-други завършвам с тройки. За жалост тези тройки ще ми развалят средния успех в дипломата, но пък за мое щастие аз мога да влезна в университет само с изпити и средния успех няма да има значение. Аз правя простотии, но за разлика от по-голямата част от българската младеж, аз просто си приемам наказанието без да се правя на все знаещ. Явно е, че с теб сме доста различни, когато стане дума за неща свързани с училището и предполагам, че затова имаме по-различни мнения по-въпроса. За едно обаче сигурно сме единодушни. Трябва да бъде направена промяна в българското образование!
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Нед Апр 14, 2013 4:16 am |
![Аватар](./download/file.php?avatar=2287_1364479654.png) |
faranar |
|
![](./images/ranks/rank6.gif) |
Регистриран на: Вто Яну 17, 2006 10:36 pm Мнения: 1008
|
Два са основните проблеми в българското образование: I - прекалено много тъпи пачаври раждат деца които не могат да възпитат. II - учителските заплати са прекалено ниски и са базирани на броя деца в клас. Съответно 90% от учителите в България са прекалено некадърни за да си намерят по-добра работа, а останалите 10% които са ентусиазирани специалисти са длъжни да се съобразяват с гаменчетата от I
Колкото до остарелия и в много случаи безсмислен материал който се преподава, причината е в липсата на мотивация и ниската обща култура, що се отнася до последните 20 години, у застаряващите "учители" чакащи пенсия, които представляват мнозинството в случая.
_________________
Every fight is a food fight if you're a cannibal
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Сря Апр 17, 2013 11:06 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=22834_1464642450.png) |
Rampage |
|
![](./images/ranks/rank9.gif) |
Регистриран на: Пет Мар 14, 2008 3:37 pm Мнения: 3489
|
Lawliet написа: Главните неща, които аз виждам са: Цитат: 1 - Потиска новаторското мислене. В училище трябва да си седиш на задника и да учиш всичко, без изключения. Може и да си изключително силен по предмети като психология и литература, но учителите по другите предмети ще изискват също толкова труд и при тях. Малко са учителите, които като видят, че ти се отдават други предмети, а не техният, просто ти дават да си изкарваш лесно добри оценки. В моето училище има само двама-трима. Естествено. Нали е важно да направят от нас "разумни граждани" т.е идиотчета, поддаващи се лесно на манипулация Цитат: 2 - За един учител е изключително важно да бъде и педагог, но в българските училища не е така. Когато учениците се държат зле в часовете, почти винаги вината е в учителя. В моя клас се държим по един начин в часовете по български и по напълно различен в часовете по математика. Това е заради учителите. Също така много учители си избират любимци и им преподават по по-различен начин, отколкото на останалата част от класа. Може би е така, но каква е гаранцията, че когато един учител се държи като цербер, учениците ще го послушат? Един учител трябва да може да разказва увлекателно, да може да ти прикове вниманието. Повечето учители не отговарят на тези критерии. Цитат: 3 - Физическото е сложено на прекалено заден план и няма извън класни дейности, а дори да има, те в повечето случаи не са направени както трябва. Хората в обществото ни затлъстяват все повече и повече и това може да се промени като им се набие още малка възраст в главите, че спортуването е нещо добро и приятно. Също така смятам, че ако имаше хубаво направени извън класни дейности, много деца щяха да предпочетат да останат с приятелите си в клуба по баскетбол или рисуване, или готвене, или каквото и да е било, отколкото да се заточват пред компютрите. Тук обаче има сериозен проблем с финансирането от държавата. Това не може да се набие на никой. Ако самото дете не го поиска, никой не може да го накара насила. Цитат: 4 - Липса на добри учители по философия. Трябват ни повече добри учители по този предмет, понеже точно той би трябвало да приготвя младите хора за навлизането в реалния живот на трудещите се хора. Fail. Когато си просто чавенце или не ти е интересно, Фройд да ти сложат, няма да стане по-интересно. За мен, този предмет винаги е бил ненужен, защото нямам интерес да придобивам знания в тази сфера. Цитат: 5 - Учат се прекалено много ненужни неща. Нещата, които уча по много предмети ги забравям след няколко дена. Те просто не са ми нужни. След девети-десети клас учениците трябва да си избират предметите, които да изучават заедно със задължителните предмети като български език и философия. Така ще излизаме от гимназията с много повече знание в сферите, в които ще се занимаваме някой ден. Тук съм 50:50. Вярно е - учат се прекалено много глупости и али-бали, които едва ли ще ти потрябват някога в живота (освен ако не се занимаваш с тях, но по твое желание), но няма начин да приема философията за задължителен предмет. Справка по-горе. Цитат: 6 - В много български училища има прекалено голяма толерантност при нарушаването на правилата. За мен като ученик това е добре, но няма как да станем хора, ако ни се разминават простотиите, които правим. Зависи. Понякога това се прави с цел да се внесе някакво разнообразие в скучният училищен ден. НО!!! не трябва да се преминава една невидима граница, която дели забавната простотия от нещо гадно, долно и пошло.
_________________ http://myanimelist.net/animelist/luttt&status=2&order=0
Цитат: Evility написа: Тоя сигурно е бил от школата за Болни Екземпляри, Лишени от Граници, Абстрахиращи се от Разумното, Идейни и Обиграни в Насилието, съкратено БЕЛГАРИОН... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Чет Апр 18, 2013 11:41 am |
![Аватар](./download/file.php?avatar=8912_1389874254.png) |
Vego |
Мародераторче |
Регистриран на: Чет Май 10, 2007 5:27 am Мнения: 15576 Местоположение: Kame House: Where the beaches are fine, and the bitches are finer.
|
Има една конспиративна книга на Джон Гатоу, но като цяло не е добра, освен ако не се вземат само някои от проблемите които е засегнал и не се преобразуват в цялостна система. Това не са проблеми в българските училища, а в училищата и университетите като цяло.Те нямат разрешение, нито особено голяма перспектива за подобрение, поради причините, изложени накратко от ~wakashimazu~, но също така поради най-важната причина-пари.Дали ще са липсващи или в излишък, явно няма значение, защото и двата варианта водят до лоши последици. Един вид, златната среда, която трябва да се постигне и от финансова и от образователна гледна точка, явно е неприложима в сегашното общество.
_________________
![Изображение](https://i.imgur.com/JmIBmv9.png) ![Изображение](https://i.imgur.com/NNOwPAG.png) Loading consciousness
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Пет Апр 19, 2013 9:51 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=36987_1401904376.jpg) |
~wakashimazu~ |
|
![](./images/ranks/rank3.gif) |
Регистриран на: Съб Сеп 19, 2009 8:06 pm Мнения: 438 Местоположение: Hogwarts
|
Vego написа: училищата и университетите като цяло Те проблемите ще са отражение на обществото независимо за коя сфера става дума, така както един клас е умален образ на него(дебелия, на когото се подиграват; будните, които са натегачи и зубъри; кифлите ; напушалките; агресивните; хитрягите; клюкарите и пр.) Vego написа: нямат разрешение Тъжната истина Vego написа: пари Бих добавила още две неща- възпитание, доста дълга тема; както и охлокрацията, но разбира се има и още.
_________________ ▫衛。
![Изображение](http://i1317.photobucket.com/albums/t636/kamui-j/LanFan2_zpsaa61644d.jpg) ▫世▫ ※
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Пон Май 20, 2013 6:48 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=42996_1395095230.png) |
Borrator |
|
![](./images/ranks/rank5.gif) |
Регистриран на: Сря Яну 05, 2011 2:52 pm Мнения: 961 Местоположение: София
|
1 - В момента съм у Франция, и честно да ти кажа както ги гледам, май сме си даже сравнително добре спрямо новаторското мислене 2 - С тея заплати, колко професионални искаш да ги намериш 3 - Нямаме още сериозни здравословни проблеми в България, а това трудно ще го задължиш 4 - Тук.... Философията като такава не е толкова важна, но наистина ни трябват хора, които да научат младежта на морал и що е то добро. Защото явно родителите не го правят. Явно си е, че българският манталитет в момента ни е най-големия проблем, и единствения начин да се промени са добри учители по морал - което спада към философията 5 - Има специализирани гимназии, и би трябвало да им се дадат повече възможности. Иначе наистина една реформа на материала би дошла добре, но това май не е най-големия проблем в момента 6 - За да се наложи правилника, трябва да се вкара в манталитета че правилника е за следване. Връщаме се към най-големия български проблем
_________________
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Сря Май 22, 2013 11:06 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=50696_1363374536.jpg) |
BakaNoKen |
|
![](./images/ranks/rank0.gif) |
Регистриран на: Пет Мар 15, 2013 9:59 pm Мнения: 30 Местоположение: Кой знае?!
|
Проблемите в българските училища... хъм... Ами ДА! Много са! 1. Учебниците са ужасно скучни. Не може ли да са написани по - добре? Ами може, но явно професорчетата са неспособни на такъв подвиг, така им е по - забавно или пък просто това е някаква глупава традиция. 2. Учителите не се стараят да направят преподаваният от тях материал интересен. Те просто издекламират написано в учебника, а като вече казах той е скучен. След като не са способни или не искат да привлекат вниманието на учениците, никой не ги слуша... Предполагам, че това се дължи на ниското заплащане, което си е подигравка с труда им, но в цяла България е така. Също е и много по изгодно да преподават на ученици под формата на частни уроци, за това и не е нужно да се насилват в училище. 3. Учениците са слабо заинтересовани от учебния процес, но това е нормално. Учебниците са скучни, написани като за компютър, а учителите с нищо не помагат нещата да изглеждат по - добре. Крайният резултат е ![:sleeping:](./images/smilies/sleeping.gif) . Много от учениците дори все още не са готови за учебният материал, защото им е твърде рано да го осмислят. Новаторското мислене е подтиснато, ако не си част от стадото тежко ти... Най - тъжното в случая е, че съм виждал как не само учениците се присмиват на някой, защото е различен, но и учителите не го подминават. Доста от учениците мразят учителите, доста от учителите мразят учениците, а омразата е силно чувство... Ами да, от това се разбира, че всички те са глупаци. 4. Финансирането на училищата от държавата е жалко. Има огромна липса на оборудване, но така става като някой гребат с пълни шепи ( мисля, че всички се сещате кои са ). Относно философията... Ами за мен в училище това беше един от най - жалките предмети. Просто учебникът и начинът по който ми беше преподавана, ме приспиваха. По - късно ( извън училище ) преоткрих философията, която се оказа доста полезна. Ако искате да научите нещо, по - добре го правете извън училище, от самото училище просто няма почти никаква полза. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) И за финал! Всичко това беше написано по възможно най - тъпия, заспал и скучен начин! Причината ли? Ами спи ми се... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) Та ти който и да си, ако си издържал да го прочетеш до край... Браво поздравления!
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Вто Юни 11, 2013 5:30 pm |
![Аватар](./download/file.php?avatar=13814_1281232083.gif) |
Eien Ryuu |
|
![](./images/ranks/rank10.gif) |
Регистриран на: Сря Юли 18, 2007 1:06 am Мнения: 9939 Местоположение: In the unreal reality of Rousse.
|
За мене училището си е болна тема, особено след като двамата ми родители са учители - баща ми (бивш по български и литература) и майка ми (която преподава по математика). Та общо взето не ви и трябва да сте с родители даскали. Нищо не можеш да скриеш от тях... Сега по самата тема, една от причините си беше спомената - парите. Вече на всеки ученик се гледа като на злато и затова се търпят малките лигльовци. Това е и другия проблем: и учителите, и учениците в много случаи са от прости по-прости. Та кой ще ти работи като учител при такива условия...?! Колкото до физическото и затлъстяването, нещо не са станали още съвсем дебели децата, че да се тревожим толкова за тях. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) Сухата тематика не знам доколко може да се махне, като че ли винаги ще си я има. Но пък има един плюс - ако те заинтересува дадена тема, винаги можеш да си намериш допълнителен материал. В днешното информационно време е толкова лесно. А и това учи даден човек как да борави с различни източници на тази информация.
_________________
![Изображение](http://i425.photobucket.com/albums/pp340/Eien-Ryuu/HeiBK201.png) http://eien-ryuu.mybrute.com
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
Заглавие: Re: Проблемите в българските училища ![Мнение Мнение](./styles/AeroBlue/imageset/icon_post_target.gif) Публикувано на: Сря Юни 12, 2013 10:21 am |
![Аватар](./download/file.php?avatar=1080_1282125111.gif) |
Iryoku |
|
![](./images/ranks/rank3.gif) |
Регистриран на: Сря Ное 09, 2005 1:34 pm Мнения: 359
|
Моето мнение:
1) Мммм... по примера, който си дал да разбирам ли че говориш по-скоро за разделението "хуманитарни науки" (пр: псилогия, литература, философия и т.н.) и "естествени науки" (пр: математика, физика и т.н.)? Новаторското мислене мисля, че няма много общо в случая. Разделението би трябвало да го има и според мен, както вече съществува в някои държави по света.
2) Повечето ученици се държат зле и не трябва да го правят - липса на правилно възпитание вкъщи. Учителите, от своя страна, учат педагогика, но си мисля, че сегашната теория е вече доста поостаряла. Ти казваш, че даскалите трябва да приказват по-увлекателно... но как? Тук виждам само едно "трябва" без да си мислил особено много по въпроса. Лично аз бих го обяснил тази тенденция с "новаторското мислене", което си посочил в 1). На някои им е вродено да обясняват увлекателно, а на други не. Тези, които им е вродено трябва да предложат на държавата да си смени методите, но хората на по-горни инстанции са доста тесногръди. Тъй като самият аз съм преподавал частни уроци (макар те силно да се различават от ситуацията в училище) имам няколко идеи как може всичко да бъде постигнато, но честно казано не мисля да ги разисквам тук.
3) Тук малко намесваш и 5), не мислиш ли? Има много деца, които не харесват физическо. В случая искаш някои да учат ненужни неща само защото ти ги виждаш за нужни? Трябва да го караш малко по-обективно. Както сам споменаваш, много от децата предпочитат да щракат на компютъра отколкото да се занимават с някакви извънкласни дейности. Дори и да има въпросните извънкласни дейности обаче, силно се съмнявам, че ще имат голяма посещаемост. В крайна сметка ако беше така, много щяха да ходят и да ритат или хвърлят топка извън учебно време, нали? Така че тук отново говорим за неправилно възпитание. Тъй като предното го няма, ако искаш цялата система да работи, ти трябва да задължиш всички да посещават подобни дейности, независимо дали това им харесва или не.
4) Защо мислиш, че сегашните учители по философия не са достатъчно добри? Всички най-вероятно са завършили именно този предмет в университета. Освен това доколкото разбирам ти силно се интересуваш от философията, но ако трябва да съм честен тя няма нищо общо с по-нататъшния ти начин на живот. По чиста случайност имам няколко познати специалност "философия" така че може да се каже, че съм що-годе добре запознат с материала.
5) Как определяш кое е нужно и кое не? Ти харесваш философия. OK. Нямам нищо против. Някой харесва математика вместо литература или обратното... Пак се връщаме на 1).
6) ~wakashimazu~ много мъдро е споменал, че зад всичко стоят парите, което си е голям фактор. Също така вместо родителите да си възпитат добре децата, които се проявяват лошо в училище, те не само ги поощряват, но и е търсят сметка на учителите. Нормално е всичко да се срине.
(донякъде извън темата) Някой горе вече го спомена, но много от учениците не знаят какво точно искат. Това е нещо напълно нормално, тъй като има и много възрастни, които също не са наясно с този въпрос. Тук идва и 5). Според мен няма ненужни предмети и всяко знание е важно, особено до момента в който се ориентираш какво искаш да правиш занапред. Аз, например, никога не съм харесвал литература, но виждам огромен смисъл в нея всеки път когато чета някоя книга или вестник (днешните статии-бисери са ми една друга болна тема). Математиката пък би ти била страшно полезна ако решиш да станеш архитект или програмист и т.н... За жалост всички ние се сблъскваме с въпроса какво да правим в бъдеще твърде рано, за да можем да направим една добра и трезва преценка. Пубертетът, например, е една от основните спънки, която няма как да бъде премахните. Ако завършвахме даскало на 23-24 да речем, предполагам щяхме да имаме много по-малко проблеми с бъдещето си, но не сме елфи, така че животът и възможностите ни са, така да се каже, ограничени. От тази гледна точка момичетата като че ли имат по-голям превес над момчетата и това ясно се показва чрез стереотипа, че те учат по-добре от мъжката част от населението... Доста се отклоних от темата, но това което исках да кажа е, че като цяло много неща, които привидно нямат нищо общо, са доста тясно свързани и човек трябва да гледа по-обективно на нещата ако тръгне да подобрява нещо.
_________________ 人は負けを知るほど強くなれる。 贋作が本物に劣ると誰が決めた! やろうとする意力、やってやろうする気力。 Do or do not. There is no try. The words of truth are always paradoxical.
|
|
|
|
![](images/spacer.gif) |
|
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/bl.png) |
|
![](./styles/AeroBlue/theme/images/br.png) |
|
Страница 1 от 1 [ 13 мнения ] |
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения
|
|