Тъжната история на SM Entertainment и MnetСнощните награди MAMA, чийто домакин бе Mnet, със сигурност е един празник за многобройните фенове на корейската поп музика. Въпреки това, колкото и приятно да беше, тъй като беше, събитието беше (и все още е) белязаноот множество противоречия, с бойкота на SM Entertainment в окото на бурята. Mnet и SME изглеждат като смъртни врагове, но много от все още помнят, че преди те имаха много приятелски отношения. Точно кое е това, което ги прави да станат такива заклети врагове?
Какво точно е Mnet?
Mnet е медийна компания, собственост на CJ Media, която е съсредоточила дейността си върху музика, развлечения бизнес и бизнеса с уеб съдържание. CJ Media е част от CJ, един конгломерат в Южна Корея, който е една от петте най-големите компании в страната. Mnet участва в почти всеки аспект на развлекателната индустрия, като се започне от производство на албуми, дистрибуция, продажби, управление, телевизионно излъчване, онлайн медия и много други. С това влияние, Mnet е станал гигант в музикалната индустрия, с пазарен дял от 44% от продадените албуми и над 20% от продажбите на музика онлайн.
Mnet и CJ са акционери в главните развлекателни компании DSP Entertainment и YG Entertainment. Въпреки че те притежават не повече от 20% от акциите от всяка компания, фактът, че CJ е конгломерат означава, че гореспоменатите компании са дъщерни компании на CJ. По-малките развлекателни компании с известни имена като Shinwha, Kim Dong Ryul и Wheesung са също "дъщерни компании" на CJ. По същия начин, 30% от JYP Entertainment е собственост на SK, друг конгломерат, който също е една от 5-те най-големите компании в Корея, което прави JYP компания с такава степен на подкрепа, каквато и на Mnet.
Как са се развивали отнощенията между SME и Mnet през годините?
Преди 2008, SME и Mnet бяха доста приятелски настроени. MKMF, сега известна като MAMA, представяше много изпълнители от SME, които печелеха много награди. Въпреки това, през 2008 Mnet предложи на SME да станат разпространител на музика, произведена от SME; в замяна Mnet ще получават определен процент от печалбата от продажбите. Mnet вече е разпространител на музика на JYP, DSP и YG, и с правото да разпространяват музика на SME ще станат безспорен лидер в бранша. SME е отказала офертата, тъй като те имат възможността да разпространяват своятасобствена музика и не смята че е удачно да плаща на Mnet за работа, която те биха могли да свършат. Mnet несъмнено се разсърди на SME за възпрепятстваното им господството над индустрията и приятелството им приключи там.
CJ също направи опит за враждебно поглъщане на SME, но не успя. Ако той беше успешен, CJ щеше да придобие контрол над цялата корейска развлекателна индустрия. Тези факти не са били публикувани до скорошните спорове, включващи SME и MAMA, които привлякоха общественото внимание към отношенията между двете страни. С Gee на SNSD и MAMA, вече станахме свидетели на естеството на връзката им.
Каква роля играе МАМА в тези напрегнати отношения между SME и Mnet?
Едно от най-големите противоречия, породени от МАМА е фактът, че тримата членове на TVXQ, Jaejoong, Yoochun и Junsu, се появиха за приемане на Best Representative of Asia Award. Въпреки че някои могат да твърдят, че грубото недоволство на SME е неуместно, както и че триото е свободно да прави каквото си иска, изборът да се появят на събитието е бил умишлен и не може да се говори за спонтанно решение.
И така, какво е значението на появата на TVXQ?
Появиха се подозрения, че тримата членове са в състояние да действат по такъв дързък начин срещу SME през последните месеци, защото те са били подкрепени от организация, по-влиятелна от SME. С появата им в MAMA, изглежда, че CJ и Mnet са тези, които да привлекат обратно тримата членове. Много е възможно CJ и Mnet да са тези, коит подкрепят тримата членове, за да спечелят борбата си срещу SME за надмощие в индустрията. Ако това е така, тогава TVXQ са станали само пионки в битката между две компании.
SME, компания известна с репресивното, корпоративно отношение към изпълнителите си, по ирония на съдбата е нападната от една от най-големите корпорации в Корея. Жалкото в случая е, че творците са се превърнали в жертви на тази корпоративна борба за власт. TVXQ, SNSD и SHINee са все жертви в този спор между SME и CJ / Mnet.
Credit: allkpop + dkpopnews