Main Title:The Animatrix Official Title:アニマトリックス Type:OVA Episodes:9 Year:03.06.2003 Categories:Action, Cyberpunk, Post-apocalyptic, SciFi, Virtual Reality Production:MADHOUSE, Studio 4°C Resources:AniDB, ANN, Wikipedia Official Site:http://www.intothematrix.com/
Plot: The plot-summaries of the shorts are listed below in the order that they run in the DVD release, which is not the chronological order. Chronologically, the order would be:
* The Second Renaissance - a prequel set generations before the original film, The Matrix, relating how humans built artificially intelligent Machines, the apocalyptic war between the two, ending with the Machines enslaving the human race and the initial creation of The Matrix virtual reality. * A Detective Story - a stand-alone story in which the character Trinity appears, but independently of any other characters. Because Trinity is present it takes place at least within several years of the films, but it is not clear if it takes place before or after Trinity met Neo in the original film. That Trinity is alone and not working as a group with Neo may imply that it is set slightly before the first film. * Kid's Story - set during the six month gap between the events of the first and second films, after Neo joins the crew of the Nebuchadnezzar in freeing other humans from the Matrix. Its events are briefly alluded to in dialogue at the beginning of The Matrix Reloaded. * Final Flight of the Osiris - takes place directly before The Matrix Reloaded, as the hovercraft Osiris stumbles upon the Sentinel army digging to Zion. At the beginning of The Matrix Reloaded, Niobe mentions that their reconnaissance photos of the Machine army were transmitted from the Osiris.
The other four shorts (Program, World Record, Beyond, and Matriculated) are independent of the events of any other installment. While they generically deal with the virtual reality of the Matrix, and the Zion rebels, conceivably they could take place at any point in the generations-long struggle between the human rebels and the Machines running the Matrix.
Подробно БГ Описание
Спойлера:
Аниматрицата е ултра-футуристично, незабравимо изживяване, което включва девет кратки анимационни филма, създадени в стила аниме, развит от представители на японската анимация, и издадени на DVD от Warner Home Video (WHV) на 25 юни, 2003. Тези филми с качеството на игрално кино – всеки с дължина между 6 и 17 минути, ни разказват нови истории за революционния свят на Матрицата, разтърсващата виртуално-реална трилър-екшън трилогия, създадена от сценаристите-режисьори Анди и Лари Уашовски. Зрителите на Аниматрицатга ще се запознаят с нови детайли от генезиса на Матрицата и ще срещнат нови герои, чиито приключения са втъкани в материята на тези филми. Аниматрицата е също и ярък експеримент на в областта на “разширяващия” се разказ, чрез което братя Уашовски на течението в поп културата, възпламенило тяхното въображение -- уникалния японски жанр футуристична анимация, известен като "anime". Филмът събира заедно някои от най-уважаваните ветерани и новатори на процъфтяващата и глобално популярна японска анимационна индустрия и ги присъединява към екипа, създаващ измислената вселена на братя Уашовски. В отбора участват и двама, работещи в САЩ режисьори, Питър Чънг (Aeon Flux) и Анди Джоунс (Реална Фантазия), чието творчество е силно повлияно от японския анимационен стил “аниме”. Аниматрицата е резултата от продължило повече от три години близко сътрудничество между братя Уашовски и майстори на анимацията, работещи в студия в Япония, Южна Корея и САЩ. Всеки от режисьорите на отделните епизоди в Аниматрицата е лично избиран от братята, които са автори на сценариите на 4 от епизодите и лично са работили по осъществяването на целия проект -- от първата концепция, до пост-продукцията.
Цитат:
Аниматрицата е завършен проект от едно цяло, свързано със света на матрицата. Връзката й е такава, че сам всеки един епизод от анимето е свързан с другият. Не е много удачно да се гледа само част от цялата аниматрица, защото всеки има свое послание, което е включено в цялостният смисъл за матрицата. Всеки един епизод има свой собствен стил на рисуване, което подчертава режисьорската намеса. Различни истории случили се в света на матрицата.
Последният полет на Озирис Режисьор : Анди Джонс (Andy Jones)
Безспорно, когато излезе първият (един от първите) филми създадено изцяло с компютърна анимация, а именно Final Fantasy беше хит не само за мен в кината. Достойният му съвременен конкурент без съмнение е “Последният полет на Озирис”. Да, прогресът на компютърната анимация е голям и гумените хората стават все по живи, сенките все по реалистични и т.н. Този епизод е неразделно свързан с Матрицата : Презареждане. Историята в него е, че корабът на Озирис попада и вижда как машините копаят към Зион. Бързайки да предупредят жителите, докато кораба се опитва да се измъкне от преследващите ги машини, някой трябва да влезе в Матрицата и да остави съобщение. Джул е този човек, който рискува да го направи. Въпреки и десетминутно филмчето показва една жертвено готовност, която е доста позната за днешният зрител, който е свикнал, ако умира някой добър в края на филма, то той е загинал за добра кауза. ППНО не прави изключение в това отношение. Макар и банално показано по такъв начин, то изглежда велико. Стилът на анимацията също ще ви хареса. Наблегнато е на смисъла за какво живеем и за какво искаме да умрем. Всеки избира сам живота си и смъртта си. Грешен избор няма, само различен. И всеки човек се бори за своя избор.
Втори ренеснас част 1 Режисьор : Махиро Маеда (Mahiro Maeda)
В този епизод на аниматрицата, както и във втората му част се разкрива историята за матрицата, как е започнало всичко. С простоватия, но страхотно анимиран стил на рисуване е повече на обхващането на повече обекти. Предимно изложени роботи в сцените дизайнът им е симпатичен и приятен. Историята на Матрицата е, че изкуственият интелект създаден от хората, който го използват за роб на своето съществуване, е избрал самостоятелен начин на съществуване в собствен “дом”, град наречен 01. Но ние хората заведяхме на града на роботите. Алчни хора, каквито винаги сме били и ще бъдем, но в това няма нищо лошо, ако не бяхме такива нямаше да сме хората, който се борят за интересите си. Това е нещото, което ни прави такива каквито сме… живи. Създадено от нас, искано от нас… Роботите посланици от 01 предложили проект за взаимопомощ, който бе отхвърлен от хората. Ако не можехме да притежаваме нещо ние го унищожавахме. Жаждата за знания ни доведе това. Изкуственият интелект, който мислеше но не чувстваше. Несъвършенството, което като нас погубва, когато не може да има.
Втори ренесанс част 2 Режисьор : Махиро Маеда (Mahiro Maeda)
Несъвършенството, което ни прегази. Прегази нежните ни пълни с воля и енергия тела. Едва ли има по епична битка от тази във вторият ренесанс. Хората обявяват война на роботите и започват масови гонения на машини из целият свят. Единствено роботи в 01 успяват да оцелеят и да създадат армия с която да се защитават. Видно за човека че не може да победи военните машини и изкуствен интелект, те прибягват до план, който ги погубва. Човекът сам решава да сложи край на своя живот, дори и да не го осъзнаваше той вече бе обречен. Роботи срещу хора. Може би в далечно бъдеще. А изходът… единственият изход, който е оставен се нарича Матрицата. Живи сме, но за какво ли? Мислим, но за кого ли? Ние сме матрицата и матрицата е нас.
Отвъд Режисьор : Коджи Моримото (Koji Morimoto)
Тази анимтричка е нещо изключително. Нещо токова красиво и дълбоко, не е често явление. В “Отвъд” има нещо, което няма в другите аниматрици. Мистерията и идеята за логичното невъзможно приложение на матрицата. Детската радост и любопитство, търсенето на чудното, на новото, на котката. Историята тук е за едно момиче, което е загубило котката си и докато я търси попада на бъг в матрицата. Една къща с необикновени свръхестествени събития. Прекрасно допълваща е атмосферата към цялостното влияние на потънало усещане в Аниматрицата. Това е филмче, което те поразява силно, но не знаеш от къде или какво е било. Или не усещаш нищо, ако си го изгледал като машина или натискаш за няколко секунди паузата в края на филмчето замислено и озадачено. Това е епизодът с най-дълбока атмосфера за мен.
Матрикулация Режисьор : Питър Чунг (Peter Chung)
Както споменах всяко едно аниме се различава по стил на рисуване. Това е един доста особен стил (познат от Aeon Flux), осъвременен в Аниматрицата. Нека всеки само направи своят избор. Нека убедим дори и са лъжа в правотата. Струва ли си? Дали тогава правотата е истинска щом сме я излъгали. Понякога просто няма смисъл. Природата на човека го е създала да оцелява. Тази негова цел е амбицирана от желанието да присъедини и други на негова страна. Обединявайки се сме по силни и единни, е посланието на тази част. Дори достигната веднъж тази цел ще е вечна. Историята е за група хора, който живеят на земята и са извън матрицата. Примамват роботи и след като ги пленяват ги включват в създадена от тях микро-матрица, чрез която се опитват да внушат на роботското съзнание, че черният дух, който ги държи роби на матрицата е нещо зло и те трябва да се освободят от него. Така идеята е роботите да променят мисленето си за света, в който са живели по безболезнен начини. Успешни ли са опитите на тази група хора?
Детективска история Режисьор : Шиничиро Уатанаби (Shinichiro Watanabe)
Струва ли си да умреш за истината? Струва ли си да я узнаеш и несподелена тя да загина с теб? Нищо не се променя. Тогава защо го правиш? Е въпросът. Попитаха търсещият човек, а той отговори така : “Не е важно истината да се знае, по-важно е тя да бъде търсена.” Така и стана. Човек винаги е търсил и винаги ще търси. Стилът на рисуване е пин-айс приятно предимно черно-бяло с леки проблясъци на свят този епизод е наистина красив. Въпреки, че света тук в матрицата е малко по различен, нещо като смесица между 70-сте години на 20в. и бъдещето с плазмени монитори. “Детективската история” се разказва за човек, който отново живее в матрицата. Работи като частен детектив и получава задача да намери хакер с прякор Тринити. Детективът търси и задачата е трудна, дори на моменти е невъзможна, но ве пак той намира. Какво намери? Истината, а тя беше толкова голяма, че той трябваше да плати с цената на живота си за да я узнае. “Нека твоята жертва не бъде забравена, нека да се търси и нека да има кой да я търси.“ – добави по-късно търсещият човек.
Програма Режисьор : Йошияки Каваджири (Yoshiaki Kawajiri)
Бих казал, че това е едно от най-детайлно нарисуваните аниматрички. Не смая да кажа най-доброто или най-якото, защото всичките девет филмчета са уникални по стил на рисуване. “Програма” е едно доказателство относно изборът. Ако вземем решение то трябва да е наше, защото този момент, в който сме го взели ние сме знаели какво правим и никой друг не бива да решава вместо нас и да налага мнението си. Дори да сме сгрешили, тази грешка ще ни научи да не я повтаряме. Но ако питате мен грешен избор няма, има само различен. Историята се развива в тренировъчна симулация. Дуол се опитва да убеди партньора си в идеята, че е по добре да се върнат в матрицата и да живеят там без рисковете, на които са изложени сега. Този епизод ни учи на твърдост и непоколебимост при взимане на трудни решения под натиск. Никога не трябва да се усъмняваме в убежденията си или ако го направим, то това не трябва да се дължи на някой друг, а на нашата собствена преценка.
Световен рекорд Режисьор : Такеши Коике (Takeshi Koike)
Ако тренирах нещо, на което съм посветил целият си живот, аз със сигурност бих дал всичко за него дори и живота си, ако се наложи. Спортът на духа и на тялото, заедно с волята е толкова силно нещо, за което човек може да пренебрегне всичко и да узнае истината за истинският свят, в който вярва. Твоят свят. Светът на човек, който е винаги в търсене. Тази воля, която вдъхва кураж и сили, вяра, тя е източникът, който крепи търсенето и опознаването. Стилът по който е нарисувана този епизод е динамичен и разпънат като гротеска. Тук се разказва за един човек, който с помощта на силната си воля и тяло успява да се събуди от матричният сън. На предела на физическите си възможности той осъзнава какво е Матрицата. Малцина хора, като него разбират за съществуването на матрицата. За да стане това се изискват силна интуиция и чувствителност. Но волята на този човек победи всичко и той сам осъзна какво е да си свободен. Да умееш да бягаш. Да бягаш за свободата си и за чувството, че го можеш.
Волята и нейната сила. Силата да избираш, смелостта да го направиш. Това трябва да е идеята, която са се опитали да ни внушат братята в този епизод. Нарисувано динамично и почти гротеска, зацапано всичко, което не се движи е статично, а останалото е повече от живо. Въпросът който измъчва момчето е “Защо когато спи света му се струва по-истински, от колкото когато е буден?” За да узнае истината той трябва да рискува всичко. Историята е за едно момче, което чувства матрицата, но не я разбира. То игра важна роля и във филма Матрицата : Презареждане и Матрицата : Революции. Чувствайки се сам това момче се освобождава единствено поради силната си вярва в това, че не сам. Ако имах такава воля и такава вяра, аз сигурно щях да правя чудеса.
За край : Аниматрицата е невероятно аниме. Във всеки един от епизодите е заключено послание, което трябва да се види от различните гледни точки и да се избере най-ефективното ми произношение, а именно - хармония. Всичките идеи на аниме са свързани с човека и неговите сетива, без който той е нищо. Затова трябва на всяко наше чувство или мисъл да се наслаждаваме и да се радваме, че го изпитваме.
Що да се OVA-и, бе? Това не го ли даваха и по кината?
На мен The Program и Beyond са ми най-любими. Убийствено стилизирани и хващащи вниманието.
А най-досадни и ни в клин, ни в ръкав са ми неаниме историите: Final Flight of the Osiris и Matriculated.
Този формат с кратки аниме алтернативи на популярен френчайз е интересен. Други подобни заглавия, които ми харесват - Ghotam Knight и Halo Legends. Човек трябва да ги възприема с известно чувство за хумор и интерес към карикатурата и алтернативните интерпретации, за да ги оцени по достойнство.
Последна промяна velush на Вто Мар 01, 2011 7:18 pm, променена общо 2 пъти
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Вто Мар 01, 2011 7:06 pm
Baldur
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 2:22 pm Мнения: 201
Този ми е любимия, защото е на Каваджири. Арта и историята са невероятни. Много велики режисьори ги бяха събрали за да направят тези филмчета. Докато гледах "Матрикулация" започнах да си мисля, че някой копира стила на Питър Чунг, после като видях филамните надписи се видя, че е той. За тези, който не са го чували, той е създател на един от единствените добри анимационни сериали на янките, култовия "ÆON FLUX". Сигурно сте гледали наскоро филма който, въпреки актьорите беше уникална глупост.
_________________
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Вто Мар 01, 2011 7:16 pm
velush
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
Всъщност не понасям ÆON FLUX анимацията...а игралният филм не съм го и подхващал. Да, темата и идеите в Matriculation-а са интересни и според мен надминават отвсякъде ÆON FLUX, но пак ми звучи като "червена хернига" измежду аниме алтернативите в Аниматрицата.
Странна промяна се случи в отношението ми към Final Flight of the Osiris. При първото гледане ми хареса много. Години по-късно (т.е. преди 2 месеца ) го изгледах пак и ми се стори одъртяло, дървено и праволинейно. А баш аниме историите не бяха мръднали.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Вто Мар 01, 2011 9:04 pm
Baldur
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 2:22 pm Мнения: 201
Не знам, може би защото тогава имаше два известни такива CGI филма - "Последният полет на Озирис" и "Реална Фантазия". Днес 2011-та, какво ли не мина вече, всичко сме видели. Може би затова на теб не ти харесва.
_________________
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Сря Мар 02, 2011 11:17 am
velush
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
1. Да се изясним - в случая не е просто CGI, а 3D...в днешно време повечето анимации (и 2D) се правят чрез CGI и ако напишеш само това съкращение, то не означава нищо конкретно.
2. С текста си за Final Flight of the Osiris исках да кажа, че някои неща остаряват зле, а други не остаряват хич.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Сря Мар 02, 2011 3:59 pm
Logrus
Регистриран на: Нед Апр 22, 2007 1:31 am Мнения: 8529 Местоположение: Hotel Moscow
Фен съм на трите филма и Аниматрицата не ме разочарова. Имаше от всичко, беше красиво направено
_________________ グリフォン However, by that point you might be torn into pieces. 'til next time Erza Almost like ... A scarlet flower, blooming fully with pride.
Заглавие: Re: > THE ANIMATRIX < (2003)
Публикувано на: Сря Мар 02, 2011 11:21 pm
Baldur
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 2:22 pm Мнения: 201
1. Да се изясним - в случая не е просто CGI, а 3D...в днешно време повечето анимации (и 2D) се правят чрез CGI и ако напишеш само това съкращение, то не означава нищо конкретно.
Ясно е, че е 3D. Говоря, че в годините 2001-2003 такива анимации, предназначени главно за +18 аудиторията бяха изключителна рядкост. "Реална Фантазия" беше началото на големия бум (но за съжаление не в боксофиса).
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения