|
Дата и час: Сря Фев 19, 2025 7:10 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
 |
|
 |
|
Автор |
Съобщение |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 1:42 am |
 |
Wind_Falcon |
|
 |
Регистриран на: Съб Яну 20, 2007 2:32 am Мнения: 8640 Местоположение: The Megastructure
|
Тотално не си разбрал какво имах предвид. Идеята не ми е била да се покажа в колко различни сфери на изкуството съм вещ, а просто се чудя защо някои хора отказват да имат какъвто и да е досег с някои (в много от случаите с повечето) от тях. Пак казвам, става въпрос за mediums, не за конкретни заглавия.
Иначе както казах мен ме влече качеството, не колко е ново (или в каква форма идва). И предвид че на нови неща като им давам шанс после съжалявам, карам на по-стари (имам предостатъчно големи баклогове във всичко да наваксвам).
Конкретен пример за Гътс и какво харесвам - вече споменах Майорката (нищо че ти е антипатична, ползвам я за пример и би трябвало да е ясен). Представи си целият build up и кулминационният момент със сливането с The Puppet Master. Сега си представи че след този момент не гледаш само малък диалог с край подклаждащ въображението, и после в част две да гледаш само някаква малка частица от това в нещо малко по-голямо от cameo. А след този момент със сливането има нов build up и нов кулминационен момент със същата важност. Това се случва постоянно с образа на Гътс.
Първо е момче сирак търсещо своя сурогатен баща, водейки до кулминацията с Гамбино. После е младеж търсещ място на което принадлежи, стигащо с кулминацията на Band of the Hawk и напускането му. После е мъж и търси любов и да вземе отговорност за действията си, кулминирайки с еклипса. После търси мъст, и се стига до момента на осъзнаване че не е толкова просто, и че трябва да прецени кое колко е важно за него, защото не може да постигне всичко. И после че дори и да го проумее това, може да не намери правилния път, камо ли да го извърви.
Всеки един build up и всяка една кулминация е на нивото на Майорката и сливането й с The Puppet Master. На всеки един етап Гътс се сблъсква с проблем, открива някаква истина за света, и някаква истина за себе си. Взима решения, и добри, и катастрофални (а понякога правилното решение за него води до катастрофа, както казах мангата е комплексна). След това е променен по някакъв начин, но не по начина в етап А мисли и прави решения спрямо същността си А, а в етап Б спрямо същността си Б. Образът му не е просто надграждан, А + Б. Всеки един етап е по-добре изграден отколкото по-голямата част от героите които съм чел/гледал въобще, и всеки етап е пласт, и пластовете се наслагват и решенията които взима като се наслагват са винаги мотивирани от мрежата създадена от преплитането на всички тях. И винаги решенията са му в пълен унисон с цялата му същност, житейски опит и прочее. И тези решения не са сега бърка, после го разбира и вече не бърка. Аз по-горе го опростих значително, но никога не е теглен и мотивиран само от едно нещо. Може да повтори грешка. Може да не идентифицира истинските си желания и да направи лошо решение. И после като/ако се осъзнае, пак не се стига до някакъв лесен и ясен отговор, а нова дилема.
Това имам предвид под дълбочина.
И това изграждане и вземане на решения важи с пълна сила и за останалите герои (просто при тях като второстепенни герои, в по-кратки варианти). Заради това твърдя че Бързърк има най-истинските герои въобще.
И както вече казах, всичко това е направено със страхотно майсторство. Не само за героите и рисунъка, и за екшъна, и атмосферата, и митологията на света и всичко останало - the full package.
Що се отнася дали има философия и "между редовете", според мен има колкото и има примерно във Властелина от гледна точка на това че историята (специално на Властелина, абстрахираме се от хилядите години история на света) се върти около Фродо, и въпреки че е "the most unlikely creature imaginable" поема по пътя да направи нещо смятано за невъзможно, което и чутовни герои и магове не искат и да се опитват да правят, и проследявайки го, въпреки че всичко е измислица, научаваме някои истина за нашият свят, за нас самите, и може би се променяме на някакво ниво. Бързърк е същият тип история, проследяваме пътя на човек чиято същност винаги го поставя срещу течението на съдбата, и в усилията му да се бори с нея откриваме въпросните философия и "между редовете".
Ти пък изкара баш най-мейнстрийм заглавията, и то са само толкова популярни заради аниметата им. Влез в MAL и дай да ти ги нареди по популярност заглавията, и сравни аниме и манга цифричките, и после кои манги са най-отгоре, и колко бързо им падат цифрите след определените заглавия. Хората дето ги четат и тия, останалите заглавия, дето не събират и по 10k човека, са именно тези по-компетентните и елитисти (реалните манга фенове, не просто аниме фенове които от време на време четат и манга). Те не се занимават с "Naruto, Bleach и Hunter x Hunter", а примерно и с Vagabond, Vinland Saga, Dorohedoro, манги на Нихей, Джунджи Ито, Матсумото Джиро, Тезука etc. После ми говори "общи приказки". И под по-компетентни се има предвид че за да стигнат до тях имат достатъчно опит под колана че да имат по-обективна преценка за качеството на заглавията.
Защо ограничаваш потенциала на комиксите и анимацията? Могат едни да са по-реалистични, а други по-карикатурни.
Давам го сравнението именно защото смятам че Бързърк е на това високо ниво. Дори смея да твърдя че има силно препокриване като тематика, и че Шекспир няма отделен герой който да се доближава до комплексността на Гътс. В най-добрия случай някаква гениална смеска между Макбет и Хамлет може да се доближи. А ти не не бъди съгласен с каквото искаш - това не променя фактите.
_________________
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 10:42 am |
 |
velush |
|
 |
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
|
Wind_Falcon Цитат: Иначе както казах мен ме влече качеството, не колко е ново То всеки така, но аз говорех за фокуса. Трудно е човек да разделя вниманието си между толкова много неща и за да може да задълбае в нещо, трябва да зареже някои други. Естествено не всичко ново е добро (дори обратното, защото не е минало теста на времето), но аз дадох пример, как и ти в момента си позарязал да се интересуваш какво се случва в някои области...може би. Цитат: нищо че ти е антипатична, ползвам я за пример и би трябвало да е ясен Не, не ми е ясен, защото версията и от GITS филмите съвсем не я разбирам. Нито разбирам какво се натрупва в нея, нито нито защо накрая се слива с кукловода. Цитат: На всеки един етап Гътс се сблъсква с проблем, открива някаква истина за света, и някаква истина за себе си. Също ми е неразбираем образ. Пътят му на развитие е абсолютно стандартен, а за мен именно моменти, като "После е мъж и търси любов и да вземе отговорност за действията си, кулминирайки с еклипса." са невъзможни и не трябва да са по стандарта...не и при неговото минало. Не бих спорил за реализъм (вече казах защо), но и по вътрешната логика на заглавието, не би трябвало да се случват такива работи. Обяснението е, че са необходими по сюжетни причини, а не защото би постъпил така. Без тях не биха се случили конфликтите и емоционалните сривове, които авторът държи толкова много да представи. Затова и любимите ти build up-ове ме дразнят толкова. Поредният грубо използван инструмент за психологическа манипулация на читателя/зрителя. За жалост нито ми действат, нито пък ги смятам за нещо ценно, ако са 99% от времето на нарататива, защо преексплоатирането просто ги прави евтини. Е, някои хора просто обичат такива неща, но не защото имат някакъв особен смисъл, а защото обичат самоцелно да съпреживяват с героите. Въобще от прочетеното в мангата просто видях патологично удоволствие от човешкото страдание и нищо повече. Torture porn, вярно не най-елементарният на който съм попадал. Може би дори най-качественият, но нищо смислено. Щом казваш, че нататък не е така, може би има прогрес. Цитат: Това имам предвид под дълбочина. Да беше казал "дълбочина на героите". Просто "дълбочина" означава дълбочина на историята. Цитат: Фродо Ъх. Пак странен герой. Той е жертвеният овнец. Единственият избор, който прави е саможертвата и логичните следствия от това. Историята я въртят другите персонажи, а те са доста, между другото. Не виждам никакъв паралел между него и Гътс/Гатс/Бе мрасна гад е той  . Тя философията...ако въобще я има във Властелина е в това, какво символизира конфликта (Първата и Втората световна), както и екологичните послания. Като първопроходец във фентъзи жанра, поредицата е ценна най-вече с world building-а си. Цитат: Ти пък изкара баш най-мейнстрийм заглавията, и то са само толкова популярни заради аниметата им. Дъъъ, щото ми се пишете много елитарни.  Освен това малко обръщаш нещата, те тези анимета нямаше и да бъдат направени, ако мангите им не бяха супер популярни. Цитат: Влез в MAL Аааа, чакай! Това е друго. Говорехме за тукашния раздел.  В MAL наистина в TOP-а на манга секцията има малко по-човешки заглавия...но бих казал, че е изхвърляне да се нарекат елитарни. А те истинските "цифри", които определят бизнеса са продажбите на манга в Япония. Там си е същата простотия, като при аниматата.  Вие феновете, колкото и да сте софистицирани, от конвейера ще продължават да се сипят боклуци и съответно селекцията от него да не е много богата. Цитат: Защо ограничаваш потенциала на комиксите и анимацията? Просто казвам, че "по-реалистичен" не е валиден аргумент. Де да знам, може би "по-естествен за историята"? Апропо, най-реалистичните герои, които съм срещал в манга - персонажите от Yotsuba to. При това не се налага да врещят и циврят през 3 минути, за да им повярвам.  Цитат: че Шекспир няма отделен герой който да се доближава до комплексността на Гътс Дори да е вярно технически, просто заради обема на историята, важно е и как се употребени тези герои.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 11:20 am |
 |
Wind_Falcon |
|
 |
Регистриран на: Съб Яну 20, 2007 2:32 am Мнения: 8640 Местоположение: The Megastructure
|
Предвид че почти всички можеш да правиш от PC-то си, не виждам нищо трудно. Да по-бавно ще напредваш в една отделна сфера, но за сметка на това напредваш по малко в няколко наведнъж. Но и ти сам каза че е до настроение, така че реално дори повече неща ще консумираш защото ако си само от аниме гледащите, като не ти се гледа аниме ще седиш и тъпееш, а иначе я игричка, филмче, книжка, манга etc. Всичко което казах го извъртя по най-грешния начин за да можеш да продължиш да си баеш своето  В прав текст ти казвам че развитието е винаги директно следствие на същността на героите, ти ми говориш че автори ги тласкал в определена посока за да може да си покаже torture porn set piece-овете И за кой път да ти повтарям че на пръв поглед всичко изглежда стандартно?????????????????????? Именно това е идеята, че Гътс е привидно простичък човечец и иска простички неща в живота, и дълбочината и комплекснста (неговата и на историята) идват от трудностите му да ги постигне (или просто оцелее) в crapsack света в който живее, and his experiences along the way. Аз ти дадох конкретен пример за дълбочина на героите. Такава има и в историята, и във всичко останало. Историята се върти от другите герои, но не те са централните за философията и посланията на Толкин (at least not in LotR). Иначе при него си има предостатъчно от нея и извън world building-а. Ама казах че манга феновете са по-елитисти, а не аниме фенбои на няколко заглавия, които ти визираш. Принципно да, шонените са най-популярни и сред мангите и затова тях повече ги адаптират, но цифрите там са надути от именно хора които не четят друго, а аз както не смятам хора дето са гледали само Наруто и Блийч и няколко шонена още примерно за аниме фенове, така и тез не ги смятам шонентардовете за манга фенове. Трябва ти пълна палитра от всичко. Не съм говорел за тукашния раздел никога. Нито пък за бизнеса. За история която цели реализъм на някакво ниво, как да не е аргумент това че го постига? That's part of what I call quality, постигането на целите на дадено заглавие. И да в случая на Бързрък тази нотка реализъм е напълно на мястото си.
Последна промяна Wind_Falcon на Чет Юли 14, 2016 12:15 pm, променена общо 1 път
_________________
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 11:56 am |
 |
Logrus |
|
 |
Регистриран на: Нед Апр 22, 2007 1:31 am Мнения: 8529 Местоположение: Hotel Moscow
|
Wind_Falcon написа: велуше пак може да се спори. Аз релаксирам именно чрез изкуство, а не чрез mindless entertainment. Баща ми е също така, предвид че работеше в металургичен цех, не можеш да го накараш да гледа типа ентъртейнмът дето ти описваш по никакъв начин, виж напълно в реда на нещата си беше след тежък ден да гледа стойностен (тоест за повечето хора силно натоварващ) филм обаче. И именно това му носеше релакс и енергия. Човека иска да се докосне до нещо "истинско" в свободното си време, не разни тъпизми.
В тоя ред на мисли, всеки тип изкуство си заслужава да се консумира, това за че едното било цветно примерно или се движело, а другото не е смешно за мен, предвид че съм виждал манги създаващи в съзнанието по-флудно движение на героите си отколкото по-голямата част от аниметата дето съм гледал. За нивото на арта пък да не говорим. Така де всичко си има плюсове и минуси, но за мен е все едно някой да се отрече от ядене на торта примерно, и да яде само сладолед... Реално най-добре е на празник тортичка, през лятото сладоледче и така.
Иначе изглежда не си чел достатъчно. Бързърк на пръв поглед е привидно straightforward (revenge story), но реално е свръх комплексен (може би по-скоро дълбок е по-правилната дума), смея да твърдя че във всичко което съм чел и гледал (включително литература и филми), Бързърк има най-истинските герои въобще. Героите имат реални слабости (от които следват реални последствия, които много често са с постоянен ефект), и преминават през различни етапи на осъзнаване, но през всеки от тях са изградени комплексно и с желязна мотивация или бекстори което ги е довело до където са (няма нищо общо с стандартното coming of age story което се наблюдава масово из аниметата).
Това също е стандартно мислене за новочетящ Бързърк да си мисли че мангата = gore. После същите хора се оплакват защо в по-новите арки не била толкова брутална (при все че като ниво на бруталност Golden Age е сред най-малко бруталните арки, а тя е 2рата арка в мангата и основополагаща като tone and themes).
Да арта е извънземен, и да има много бруталности (но въобще не са толкова prominent и важен елемент колкото повечето хора ги изкарват), но нито едното нито другото я правят мангата велика. Те са просто подправки. Именно историята, героите и атмосферата я правят masterpiece. Бих искал да добавя и аз няколко приказки, след казано от Фалкона  който до голяма степен вече обобщи как стоят нещата с мангата "Berserk" Точният цитат съм го забравил, но навремето при един такъв спор бях написал, че на някой от нас идеята за забавление включва елементи, които да го накарат да мисли, да анализира информацията, да я използва за собственото си психическо, емоционално и интелектуално израстване/развитие. Тъпаците, които определят изкуството като форма на забавление, са тълпата на която цезарите са давали хляб и зрелище, за да я управляват. Не казвам, че изкуството не е забавление, или че всяко произведение трябва да води до духовен оргазъм или нирвана. Отнема време. Гради се стъпка по стъпка, също както историята в Берсерк. Започва се от някъде. В традиционния смисъл - от приказките, митовете и легендите. Те са архиетипите на историите, които четем/гледаме/слушаме. И в този контекст, няма нищо ново под слънцето. Всичко ново е добре забравено старо. Или облечено в актуални за времето си "дрехи". Клише имаме, когато даден архетип е преекспониран и използван многократно в мейнстрийм културата. Това, всъщност всичко, не е неминуемо нещо лошо, защото мейнистрийма достига до по-голяма аудитория и псевдо-разнообразието позволява на вкуса ти да каже "това ми харесва, това не ми харесва" без да има съществена разлика между произведенията. Тази първа стъпка в изграждането на вкуса, постига две съществени неща в човешкото съзнание: 1) почваш да анализираш изкуството и себе си 2) изграждаш в ума си "база данни", върху която логиката на твоите действия и приказки почива. За да кажеш "това е добро" в ума ти е изграден процес на приемане, анализиране и асимилиране на информация. Това е, което те прави човек. Алтернативата е "робот", но да спра до тук с метафорите. Няма да правя обобщение на Фалкона, надали някой, който е прочел постовете му има нужда от това, а тези които са ги подминали не заслужават Това, което има Берсерк е удивително пресъздаден архетип на "Първия Герой", в един жесток и брутален свят, за основа. Няма как да е нещо ново и невиждано, предвид че споменатия архетип е нещо, което носим в съзнанието си от най-ранна детска възраст. Ако мога да говоря (поправете ме, ако греша  ) от името на Berserk манга феновете, това което искаме от едно аниме е красива, зряла (без цензура) история, която да следва плътно творчеството на Миура, без художествени напъни от половинчати "творци". Като при "Властелинът". С риск да подценя сюжета на мангата, но без своята визуална красота, няма да е толкова въздействащо анимето. Затова виждам, за пръв път, разни хора  да говорим как искаме КРАСОТА. Държим на тази красива анимация, която всъщност не получаваме. Върнете се назад, кога тези хора сме искали подобно нещо  гледали сме всякакви извращения излязли из-под пръстите на художници и не сме се вълнували толкова. Случвало се е да отворим манга чаптър или да погледнем епизод и да отсечем "не ме кефи стила" и да приключим с историята. Но това е Berserk. Властелинът за фентъзи жанра. Шекспир за театъра. Тарковски за киното. Queen за музиката. и тн и тн. Имам един пример, който намирам за основополагащ на претенциите ми за осакатяване на историята в аниметата. С него ще ви илюстрирам, горенписаното: Berserk - Golden Age Arc 2 Битката между Гатсу и генерал Боскон, при сражението за онази стратегическа крепост, превземането на която вкара Грифит в кралския двор. Та бият се двамата, умират 4те конника, които се опитват да помогнат на Гатсу, той взима копието с флага, което пада от единия, мята го по Боскон, той избягва удара, замахва срещу Гатсу, които от своя страна е използвал парчето от копието за отклоняване на вниманието и с един замах отсича главата на генерала и на неговия кон. Как обаче се случват нещата в мангата: Същия бой. Обаче, мечът на Гатсу се ЧУПИ срещу оръжието на Боскон, поради щетите понесени при убийството на стоте. Накъде в страни, едно чудовище наблюдава това историческо сражение (не дуела е историческия бтв). Провъзгласеният "Бог на войната", Апостол (макар че това още никой не го знае). За нас читателите, тогава той е онзи непобедим враг, който Гасту и Грифит не можаха да сразят и който ги пощади по неясни все още причини. В този конкретен момент той наблюдава дуела между Гатсу и Боскон. Когато Гатсу вади нож, в безизходната ситуация, в която е попаднал (срещу този силен враг и без оръжие, в дуел който ще определи самата битка), този "бог на войната" му хвърля своето оръжие. Няма да ви тълкувам символиките на всичко това. В крайна сметка, с оръжието на Апостол, Гатсу успява да обезглави генерала и коня, с един замах, както е и в анимето. Или друг пример от старото аниме, където отсъстваше духчето и там вече не помня какви други промени имаше. Тази цензура, художествена интерпретация или както искате там го наречете, убива Берсерк аниме адаптациите. Тук го няма оправданието на филмите, където доскоро не можеха да визуализират на 100% въображението на писатели и художници, или поне не да го направят красиво и убедително. Тук, както едното, така и другото са рисунки. В Берсерк, ВСЕКИ ДЕТАЙЛ е важен, всичко е свързано в една голяма история. И най-много боли, когато един шедьовър преминава в друга форма на изкуство осакатен, неразбран и .... нека да е силна дума - предаден. Накратко Берсерк е профанизиран и докаран до състояние на посредственост. Адаптациите му са направени елементарни за разбиране. А там където това е невъзможно... е както сами виждаме, дъвчат една и съща история всеки път (така и не успях онзи ден да изгледам новите епизоди). п.п. иначе да, ще гледаме и тези серии, защото някои от нас сме болни Berserk фенове, които ще плачат, но ще търсят поне някое зрънце удоволствие, в тая щета дето са й лепнали етикет "Berserk"  п.п.п. опънингът е щета. Ташаци. Повръщам. Да бяха му сложил селър муун опънинга, нямаше да е толкова зле
_________________ グリフォン However, by that point you might be torn into pieces. 'til next time
 Erza Almost like ... A scarlet flower, blooming fully with pride.
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 12:33 pm |
 |
velush |
|
 |
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
|
Wind_Falcon Цитат: Предвид че почти всички можеш да правиш от PC-то си, не виждам нищо трудно. Миии, ако примерно искаш да четеш качествени книги трябва да се ровиш из ревюта и анализи, да четеш справки за автори, да пробваш конкретни писания и т.н. Това си е сериозно занимание. Същото важи и ако искаш да слушаш и качествена музика и пр. и пр. За да обхванеш всички или поне част от медиите, трябва да превключваш в режим на времеделение, като компютър...това не е много удобно. Примерно аз не мога за една вечер да прочета 5 страници от книга, 10 от комикс, да изслушам 3 песни от албум, да изгледам 2 серии аниме и половин серия live action...всичко това докато цъкам Hearthstone. Тази вечер ще чета книга, най-вероятно следващата ще искам да продължа и така до новото настроение. В този процес неминуемо се неглижират огромни отрязъци от човешката култура. Примерно има цели жанрове в литературата, които въобще не съм поглеждал, а за wold music да не говорим. Т.е. за мен е нормално, човек да не се интересува от всичко наведнъж. Ти го изкарваш някакъв дефект. Цитат: Всичко което казах го извъртя по най-грешния начин Ми не, просто не ти харесва, че не съм съгласен с теб. Цитат: ти ми говориш че автори ги тласкал в определена посока Това е наблюдението ми, разминава се с твоя "прав текст". Помолих те да ми дадеш по-нататъшни примери, но ти си остана в Golden Age арката. Цитат: дълбочината и комплекснста (неговата и на историята) идват от трудностите му да ги постигне Това е буквално всеки шонен или сейнен. Не среща ли Луфи пречки на всяка една стъпка (включително и такива, каквито създава сам)? Защо да е дълбоко, по-скоро е санитарния минимум въобще да го обсъждаме...а щом го правим, значи съм съгласен, че го има. Цитат: Такава има и в историята Е, аз такива търсех преди няколко поста, а не що трябвало да ахкам и падам на колене пред развитието на Гътс. Цитат: не те са централните за философията и посланията на Толкин Да, Толкин ползва Фродо за свой рупор...затова е и толкова неестествен герой...за света си. Цитат: не ги смятам шонентардовете за манга фенове Ааа, значи имало манга фенове и манга фенове...също, като при анимето. Ти да видиш. Цитат: Не съм говорел за тукашния раздел никога. Ма цитираш Logrus, който за това приказва. Цитат: Нито пък за бизнеса. Аз пък говоря, той налага общия тон. Цитат: За история която цели реализъм на някакво ниво, как да не е аргумент това че го постига? Значи според теб Berserk цели реализъм (на някакво ниво)? Е, тогава мога да подхващам критиките и на тази тема.  Лично за мен (както съм казвал и преди) проблемът с твоето обяснение е, че Гътс хич не ми идва реалистичен образ. Дори го считам за силно хиперболизиран и гротесков, който точно с крайностите си символизира и внушава разни неща...или поне би могъл.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 1:06 pm |
 |
velush |
|
 |
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
|
Logrus Цитат: на някой от нас идеята за забавление включва елементи, които да го накарат да мисли, да анализира информацията, да я използва за собственото си психическо, емоционално и интелектуално израстване/развитие. Когато примерите ви са horror заглавия използващи популарни фетиши, някак е трудно да ви повярваме. Цитат: Тъпаците, които определят изкуството като форма на забавление, са тълпата на която цезарите са давали хляб и зрелище, за да я управляват. Малко неясно изречение, за цялото изкуство ли говорим, защото никой не твърди това или просто си обиден, че някой не приема Berserk за такова (или поне съдържанието, защото картинките никой не спори, че са върховни)? Цитат: не е неминуемо нещо лошо Да, но за да се превърне в нещо повече от преразказ на митове и легенди, трябва да се вложат екстра усилия. Цитат: Няма как да е нещо ново и невиждано Въпросът е, дали се надгражда над това или само се стъпва. Споменатият build up може и да е надграждане. Цитат: без художествени напъни от половинчати "творци". Като при "Властелинът" Това сравнение не е справедливо. Все едно да се оплакваш на Едисон, че крушката му не е енергоспестяваща.  Тук влиянието и наследството са по-ценни от качествата. Цитат: Имам един пример, който намирам за основополагащ на претенциите ми за осакатяване на историята в аниметата. Добре де, всички са съгласни, че аниме адаптациите на Berserk са ужасни. Осакатяването е причинено от много неща, но и без тях адаптирането от една медия в друга е достатъчно деградиращо. Цитат: Тарковски за киното. What, naaaah! Пичът си е нишова култура. Елитарна, но не толкова влиятелна, като другите изброени. Не е и единствен. Да си чувал за Ингмар Бергман?
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 4:23 pm |
 |
Wind_Falcon |
|
 |
Регистриран на: Съб Яну 20, 2007 2:32 am Мнения: 8640 Местоположение: The Megastructure
|
 Не, просто споделих че не разбирам ограничаването от неща, тебе обаче в мозъкът ти някакви простотии за "всичко наведнъж" се въртят. Аз нямам проблем да разцъквам игра и да гледам/чета нещо в един и същи ден (или паралелно да карам няколко игри/сериали/книги etc.). Иначе че отнема време рисирча, отнема, но ти го гледаш от обратна гледна точка - сякаш всичко това е работа и ти гледаш да я намалиш защото е досадна, а реално то е личен интерес и рисърча покрай хобито ти идва от само себе си. Отново, въпроса е защо хората се ограничават, предвид че и другите сфери имат да им предложи неща right up their alley Писна ми да водим същия тип спор навсякъде (и го водиш не само с мен а с всички във форума) - велуш има мнение което е базирано от никаква до минимална (и най-често неразбрана) информация, което за всеки е очеизвадно грешно, и колкото и аргументи и факти му се показват в обратното, те някак си са в негова ползва и всичко това вече си го е мислил и той е прав накрая. Не, имаш грешна представа за Бързърк и на базата на това си вадиш грешни изводи, и аз като ти казвам че не е баш така, се хващаш за незначителните повърхностни елементи за да продължиш да казваш колко си прав, останалото го изопачаваш в нещо което не е така. Логруса ти обясни че "няма нищо ново под слънцето" и за the hero's journey, аз освен пак да се повторя че в плънката е разликата, и че тя е между редовете и не може конкретно да се покаже в пост, но ти пак ще си баеш "колко е еднакво с всичко останало" и "ама има ли плънка или ме будалкаш? всъщност няма значение аз вече знам". Естествено че има разделение манга фен и човек четящ от време на време манга, както има между човек гледащ филми и филм бъф. Цитирам Логруса защото му е показателен цитата цялостно, не само за нашия форум. Цели реализъм толкова колкото всяко фентъзи/фантастика. Виж той е реалистичен от тази гледна точка че ако в истинския свят имаше човек с този житейски опит, не е невъзможно да си представи човек че може да се превърне в Гътс. А че има хиперболизация и гротеска има, това прави заглавието по-архитипно и универсално силно (все пак е dark fantasy, а не документален филм, макар че и в изказванете "truth is stranger than fiction" също има истина).
_________________
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 5:19 pm |
 |
Ragnos |
|
 |
Регистриран на: Съб Юли 18, 2009 6:48 pm Мнения: 4059
|
Абе, я кажете, че ми е интересно... В мангата има ли ги същите дебилни диалози в началото (примерно където Гътс и Каска паднаха от ръба на скалата в реката), дето им се изсипа цялата тумба тежка пехота и почнаха да задават на Гътс лексикони от рода "що не се предадеш, че ще те пребием кат мастия, а жената ще я хвърлим на ротата да я порят като риба" или "ще ти приложа 200-годишото традиционно мъчение, което се предава в рода ми от 100 години" и подобен род нонсенз? Щото пак изместихте дискусията към мангата и ако същите глупости ги има и в нея, някак си смешно звучат всичките превъзнасяния.
Иначе сравнението с Данте, Шекспир и смесицата между Хамлет и Макбет са наистина смехотворни, без да съм чел мангата, и тука велуш ви го сипа много на място (което ще му е за първи път).
_________________
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 5:30 pm |
 |
velush |
|
 |
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
|
Logrus Цитат: за теб Берсерк е фетиш с хорър елементи Къде пиша, че това се отнася за Berserk  Аз за манга раздела ви говорех, а и тук беше споменато Shigirui по едно време... То и в Berserk се наблюдават такива елементчета, но нали уж твърдите, че не са главното и аз уж ви вярвам. Wind_Falcon Цитат: не разбирам ограничаването от неща, тебе обаче в мозъкът ти някакви простотии за "всичко наведнъж" се въртят Ма то и никой не твърди, че гледа само и единствено аниме. TOXIDOMASK само каза, че не харесва комикси. Нищо не е казал за игри, филм и музика. Опитвам се да ти обясня, защо някои хора в дадени периоди (продължаващи с години) имат нужда да си ограничат интереса, а не фокусът им да шари по всичко. За консумирано изкуство (не забавление и разпускане) също може да се наложи ограничение, защото изисква активно усилие и съсредоточване. Ти може да си хиперинтелигентен и да не те ангажира много, а още да притежаваш енергията на ядрен реактор, но не всеки е като теб. Цитат: сякаш всичко това е работа и ти гледаш да я намалиш защото е досадна Не, гледам го от тази страна, че всяка работа отнема време - същото това свободно време за други интереси. Ако сериозно се интересуваш от едно нещо, за другите сфери остава по-малко ресурси. И затова примерно болшинството book worm-овете поглеждат по някой сериал или разцъкват игра, но определено не са crème de la crème заглавия, просто защото няма кога да ги селекционират и кога да ги разбират толкоз. Някой ден същите може да превключат на икебана...кой знае. Естествено съществуват и ренесансови личности, като теб. Печелиш точка, че си такъв, но губиш точка, че го изтъкваш сам. Цитат: аз като ти казвам че не е баш така, се хващаш за незначителните повърхностни елементи за да продължиш да казваш колко си прав Пък аз не казвам, че съм прав, а изтъквам, че твоят "прав текст" нищо особен не значи - само внушения "Гътс е пич! Той е по-велик от Ричард III-ти и Отело взети заедно!". Ако се заяждам само за повърхностни неща, значи приказките ти са изградени от повърхности, нямат ядро. Цитат: Естествено че има разделение манга фен и човек четящ от време на време манга, както има между човек гледащ филми и филм бъф. Нооо, ти сложи всички аниме фенове под един знаменател, а манга феновете имали нюанси. Това справедливо ли е? Цитат: Виж той е реалистичен от тази гледна точка че ако в истинския свят имаше човек с този житейски опит, не е невъзможно да си представи човек че може да се превърне в Гътс.  Ragnos Цитат: което ще му е за първи път Не и това няма да е, защото си правя самоотвод. Явно трябва да си някаква висша лига масон, за да я възприемеш истински и във всички нюанси тази манга.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Чет Юли 14, 2016 7:05 pm |
 |
velush |
|
 |
Регистриран на: Пет Юни 30, 2006 4:07 pm Мнения: 15325
|
Wind_Falcon Цитат: сравних средностатистическия аниме и манга фен Ааа, било само за средностатистическия неук, а не за всички неуки.
_________________ Mama, don't whoop little Buford Mama, don't pound on his head Mama, don't woop little Buford I think you should shoot him instead
BANG!
|
|
|
|
 |
|
Заглавие: Re: >> Berserk (1998) <<  Публикувано на: Пет Юли 15, 2016 12:03 am |
 |
bg_voin |
|
 |
Регистриран на: Вто Дек 31, 2013 12:20 am Мнения: 934
|
Next person to post is a faggot.
_________________

Ghostbuster написа: bg_voin - не виждам причина да те интересува, така че защо се заяждаш? Пост-а ти е бсолютно безсмислен.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения
|
|